// بررسی ساختار یک پروژه اندروید - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

طراحی پروژه های صنعتی

پروژه های صنعتی میباسیت بر اساس قابلیتهای خاص و امکانات ویژه بر اساس خواست کارفرما طراحی گردد و تمامی امکانات خواسته شده در پروژه لحاظ شود.همچنین مراحل تست پروژه در محیط مورد نظر اجرا شود.پروژه های صنعتی باید بر اساس کمترین قیمت تمام شده طراحی شوند.گروه FZA با در نظر گرفتن کلیه موارد نیازمند ارائه ی تمامی جزیات پروژه از طرف کارفرما و در قرارداد فیمابین میباشد.

چاپ و طراحی PCB

شما میتوانید به صورت آنلاین طرح های pcb خود را به صورت تک لایه و چند لایه سفارش دهید.به منظور بهبود کیفیت،تقاضا میشود برای کاهش تقریبی 50 درصدی قیمت و زمان تولید انواع بردهای نمونه (زیر 5000cm مربع) حتی الامکان در قسمت سفارش آنلاین جهت انتخاب رنگ چاپ محافظ ،رنگ سبز و ضخامت برد مدارچاپی،ضخامت 1.6mm را انتخاب نمایید.

بسته های روباتیک

بسته های روباتیک FZA توسط گروه زاگرس الکترونیک با هدف پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادها و همچنین بالا بردن توان علمی و مهارتی افراد، متناسب با هر گروه سنی و تولید برنامه آموزشی متناسب با آن گروه طراحی و ارائه میگردد.FZA با رویکردی جدید و با محصولاتی متنوع به این عرصه وارد شده تا با ایجاد محصولاتی با کیفیت علاقه مندان به این علم را در پیشرفت و شکوفایی یاری بخشد.  

android project1

                                                                                                    ( android project)      

فولدر src

این فولدر دربرگیرنده کلیه فایل های جاوا که در Application استفاده می شود ، هست .

فایل های جاوا را می توان در پکیجی غیر از این پکیج قرار داد ، که باید ابتدا آن پکیج را ساخت.

نحوه ایجاد پکیج و کلاس جاوا:

...:Right click on Src folder – New Package – Name 

... :Right click on Packege –New Class –Name

 فولدر gen

فایلی در این پوشه قرار دارد به نام R.java ، که سیستم عامل اندروید با این فایل ، Java و xml را به هم مرتبط می کند.بدین طریق که برای هر عنصر موجود در منابع برنامه ما از جمله layout ، متون، عکس ها ،فونت ها و ... ، یک id در این فایل می سازه .این فایل خودکار ایجاد می شود و اصلا نباید محتویات آن را تغییر داد و حتی اگر این فایل را حذف کنیم به محض کامپایل برنامه ، این فایل مجدد ساخته می شود. 

فولدر Android 4.3

شامل کلیه API های لازم در sdk اندروید نسخه 4.3 می باشد.در واقع کتابخانه های مربوط به این نسخه از اندروید را دارد، تا موقع کامپایل برنامه ، برنامه با استفاده از این ها کامپایل شود.

 فولدر asset

هر چیزی که بخواهیم به صورت خام در برنامه قرار دهیم و اندروید به آن دست نزند را در این پوشه میگذاریم . مثلا فونت هایی که در برنامه قصد داریم ازشون استفاده کنیم یا مثلا یک پایگاه داده.

فولدر bin *

خروجی برنامه پس از کامپایل در این فولدر قرار میگیرد.فایل با پسوند apk.  ، که قابل انتقال به گوشی ها و قابل نصب بر روی آن ها است در این فولدر هست . فقط کافی است آن را کپی کرده و روی هر گوشی که بخوایم نصب کنیم.

فولدر res

فولدر drawable

برای ذخیره سازی تصاویر، شکل ها و چیز هایی از این قبیل استفاده می شود،که هر پوشه تصاویر گرافیکی مربوط به یک سایز گوشی را نگه میدارد.

Ldpi ، تصاویر مربوط به گوشی های کوچک را نگه میدارد.mdpi ، تصاویر مربوط به گوشی های متوسط،.hdpi ، تصاویر مربوط به گوشی های بزرگ و xhdpi و xxhdpi ، تصاویر مربوط به تبلت ها با صفحه نمایش خیلی بزرگ را نگه می دارند.

Ldpi : low density per inch 

اندازه تصویر لوگو پیش فرض خود اندروید به صورت زیر است  ، که ما هم از همین استاندارد برای resize کردن تصاویر استفاده میکنیم :

android project2

   (اندازه تصاویر لوگو پیش فرض اندروید )

 

از روی نسبت های این تصاویر پیش فرض ، به این نتیجه می رسیم که هر 1 پیکسل در xhdpi معادل 0.75 پیکسل در hdpi و 0.5 پیکسل در mdpi و 0.375 پیکسل در ldpi است . ولی پیکسل اعشاری معنایی ندارد و  اولین عددی که تعداد پیکسل برای هر 4 سایز ، عدد صحیحی بدست می آید وقتی است که 8 پیکسل از xhdpi را در نظر بگیریم.و در تمام مضارب 8 این تعداد پیکسل ها صحیح بدست می آیند .

طبق تصویر زیر برای استفاده از این اعداد مثلا اگر در نظر دارید تصویری در xhdpi ، 40*80 پیکسل باشه در بقیه فولدر ها باید به صورت زیر باشد.وقتی عکس را resize کردیم سپس آن را به داخل پوشه مربو طه اش کشیده و در آن قرار می دهیم. 

 

android project3

(اندازه های استاندارد برای تصاویر اندروید)

 

Hdpi : 30*60 pixcel / Mdpi : 20*40 pixcel / Ldpi : 15*30 pixcel

 

در این فولدر، UI یا همان رابط گرافیکی ذخیره می شود و با زدن بر روی فایل activity_main.xml وارد محیط زیر می شوید که دو تب دارد در تب اول می توان کامپوننت ها را به صورت گرافیکی به UI اضافه کرد و در دومی با کد xml می توان این کار را انجام داد. این 2 بخش به هم مرتبط هستند و تغییرات هر یک روی دیگری اثر میگذارد.

 

android project4

  (فایل activity_main.xm)

 

فولدر value

برای ذخیره سازی اسامی ، متون ، جملات استفاده می شود .در واقع شامل یک سری فایل xml است.هر گاه لازم باشد چیزهایی در برنامه ثابت باشند مانند اسم پروژه یا جمله ای که همیشه قرار است در برنامه باشد می توان آن را در زیر پوشه ای این فولدر قرار داد.حال اگر این رشته است در string.xml و اگر style ، در style.xml و اگر درباره ابعاد است در dimens.xml قرار می دهیم.یا مثلا برای ذخیره لیستی از رنگ ها از color.xml و برای ذخیره داده هایی از جنس اعداد و کلمات از array.xml استفاده کرده و خودمان این فایل ها یا هر فایلی که لازم بود را بسازیم.

*با style می توان خصوصیات کلی تعریف کرد و این خصوصیات را به هر عنصری که بخواهیم نسبت بدهیم و نیاز نباشد را برای تک تک عناصر جدا تعریف کنیم.

 

 AndroidManifest.xml

 این فایل ، اطلاعات کلی پیرامون Application را به اندروید می دهد.مثلا کامپوننت هایی استفاده شده در برنامه را به اندروید معرفی کرده ، permission ها یا مجوز هایی که کاربر برای نصب برنامه باید صادر کند و ... .

از جمه این مجوز ها مثلا برنامه شما برای اجرا به اینترنت احتیاج دارد و شما باید مجوز آن را این جا تعریف کنید و موقع نصب برنامه اجازه دسترسی به اینترنت از کاربر گرفته می شود. با کلیک بر این فایل صفحه ای شامل 5 تب باز می شود که 4 تا اولی گرافیکی هستند و آخرین یعنی AndroidManifest.xml در قالب xml است.

 

android project5

  ( فایل AndroidManifest.xml )

 

android project6

  

 

Version code :

این عدد به کاربر نمایش داده نمی شود و برای شناسایی Application توسط googleplay آورده می شود ، تا آبدیت های این Application را پیگیری کند.هر نسخه که آبدیت می شود باید Version code بالاتری نسبت به قبی داشته باشد و الا googleplay این را نمی فهمد تا به کاربران بگوید که آبدیت این Application هم آمده است.

 

Version name :

نامی است برای رویت کاربرانی که این Application را دانلود می کنند.مثلا براساس تاریخ انتشار Application ، نام بگیرند. 8- project.properties ارتباطی بین Application ، ADT و Eclipse می دهد.از جمله مواردی که در این فایل است ، Target sdk است .این فایل را نباید دستی تغییر داد و اگر هم خواستی Target sdk را عوض کنید و Application را برای نسخه دیگر اندروید بنویسید به طریق زیر تغییر را اعمال کنید:

 Targetانتخاب نسخه  <- properties - > Android<- راست کلیک روی اسم پروژه

  

نظرات کاربران

مجموع رتبه (0)
  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

در باره ما

ما معتقدیم هیچ کاری بدون همکاری گروهی به نتیجه نمی رسد. از این رو کاربران خود را به مشارکت برای رسیدن به بهترین سایت نرم افزاری دنیای اینترنت دعوت می کنیم.ما می خواهیم کاربران خود را شناسایی کنیم و به آنهایی که پیشرفت سایت برایشان مهم است خدمات بهتری ارائه کنیم.

الکترونیکا چگونه کار می کند؟

سعی در ارائه همه فایلها به صورت لینک مستقیم پرسرعت داشته است.
ما بهترین نرم افزارها و پروژه های تست شده را انتخاب کرده ایم نه هر نرم افزاری با هر کیفیتی.
ما همه فایلها را تست کرده و در سایت می گذاریم. مگر موارد بسیار نادر که به آنها مطمئن هستیم.
بخشی به نام درخواست نرم افزار برای سایر نرم افزارهای مورد نیاز طراحی کرده ایم.
همیشه در بخش ارتباط با ما در حداقل زمان پاسخگو بوده ایم.

ایده های خودتون رو به ما بسپارید

 

طراحی پروژه های دانشجویی وصنعتی با بهترین کیفیت