// چگونه می توان وب سایت طراحی کرد؟ - برق،رباتیک،کامپیوتر - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

سایت در حال به روز رسانی به نسخه ی جدید میباشد در صورت بروز مشکل با شماره ی 09213203841 تماس بگیرید

چگونه می توان وب سایت طراحی کرد؟

اطلاعات بیشتر
5 سال 11 ماه قبل #788 توسط nooshin88
با توجه به اهمیت وب سایت‌ها و منابع آنلاین در زندگی روزمره ما، طبیعی است که شاهد استقبال هر چه بیشتر از مهارت های طراحی سایت باشیم.

”طراحی وب سایت” چیست؟

اگر بخواهیم آن را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگویم:”طراحی سایت، در‌واقع به طرح و ایجاد یک وب سایت، گفته می‌شود."

به عبارتی دیگر می‌توانیم طراحی سایت را به یک چتر تشبیه کنیم که مهارت‌های بیشماری را در زیر خود جای داده‌است. به عنوان نمونه:

نحوه ساختار بندی اطلاعات
کاربری کاربران
ساختار وب سایت
طراحی منوها و هدایت کاربران
لایه‌ها، رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و ...
که با توجه به هدف شرکت یا سازمان شما، این مهارت‌ها با یکسری اصول طراحی سایت ترکیب شده و وب سایت آن شرکت یا سازمان را ایجاد می‌کنند.

در این مقاله نگاهی کوتاه به مبانی و اصول طراحی سایت و مهارت‌های لازم در این حرفه، خواهیم داشت.

ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

طراحی، بخشی کلیدی در طراحی سایت

گفته می‌شود که ”طراحی”، بخشی کلیدی در زمینه”طراحی سایت” به شمار می‌رود. اما این به چه معناست؟

طراحی از دو بخش اصلی تشکیل شده‌است:

اصول طراحی: تعادل، کنتراست، هماهنگی، یکپارچگی
عناصر طراحی: خطوط، اشکال، بافت، رنگ، جهت
با قرارگیری این دو بخش در کنار یکدیگر است که طراح سایت، وب سایت خود را خلق می‌کند.

یک طراح سایت حرفه‌ای چه ویژگی دارد؟

او علاوه بر آشنایی با اصول طراحی، به خوبی با محدودیت‌های دنیای وب آشنایی دارد. بگذارید واضح تر بگویم یک طراح سایت موفق، علاوه بر آنکه با اصول طراحی وب به خوبی آشناست، انواع طراحی‌های وب سایت‌ را نیز به خوبی می‌شناسد و سعی در خلق وب سایتی متفاوت از وب سایت‌های موجود دارد.

از سویی دیگر، او نسبت به ارتباطات دیجیتال آگاهی کافی دارد و همین نکته‌ نقطه قوت فعالیت حرفه‌ای او خواهد بود. تا بتواند به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت داشته باشد.

قوانین طراحی سایت

زمانی که شما در یک شرکت، به عنوان طراح سایت استخدام می‌شوید، تنوع بالایی از وظایف ممکن است بر دوش شما قرار گیرد. ممکن است شما مسئول طراحی کل سایت آن شرکت یا سازمان باشید، یا ممکن است طراحی و مدیریت صفحاتی خاص را بر عهده شما بگذارند.

باید بدانید برای موفقیت در حوزه طراحی وب سایت، دانستن مهارت‌های زیادی لازم است:

HTML:

HTML ساختار و اساس وب سایت شماست. در‌واقع با کمک آن است که اساس و بنیان وب سایت شما طراحی می‌شود.

CSS:
با کمک CSS می‌توانید برای ظاهر وب سایت خود، استایل تعریف کنید. درواقع مدیریت ظاهر وب سایت شما با CSS صورت می‌پذیرد.

ظاهر وب سایت شما عبارت است از لایه بندی‌ها، رنگ‌ها، خطوط و خیلی از موارد دیگر.

JAVASCRIPT:
با کمک آن می‌توانید خیلی از رفتارهای وب سایت خود را مدیریت کنید. درواقع می‌توانید از آن برای انواع مختلفی از تعاملات و ویژگی‌ها در وب سایت استفاده نمایید.

برنامه نویسی:
PHP, ASP و غیره زبان‌های مختلفی برای برنامه نویسی تحت وب هستند.

بسیاری از وب سایت‌ها نیاز به کدنویسی خاصی ندارند و به تبع آن نیازی به استفاده از این زبان‌ها نخواهد بود اما اساساً در وب سایت‌هایی که ویژگی‌های کاربری بالایی دارند به کدنویسی با این زبان‌ها احتیاج است.

اسکریپت های PHP, ASP
XML
ساختاربندی اطلاعات:
روشی است که در آن محتوا و منوها ساختاربندی شده و به نمایش در می‌آیند. دقت داشته باشید که ساختار بندی اطلاعات به موفقیت یک سایت کمک بالایی خواهد کرد تا برای استفاده و از نظر بصری راحت باشد.

SEO:
با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، شما مطمئن خواهید شد که وب سایت شما برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو جالب و حائز اهمیت است، درنتیجه مردمی که به دنبال محصولات و خدمات سایت شما باشند، می‌توانند سایت شما را با یکبار جستجوی آنلاین به راحتی پیدا کنند.

مدیریت سرور:
می‌دانیم که تمامی وب سایت‌ها برای فعالیت نیاز به یک هاست یا میزبان وب دارند. مدیریت سروری که وب سایت‌ها را میزبانی می‌کند، یکی از مهارت‌های مهم در زمینه ”طراحی سایت” است.

استراتژی وب و بازاریابی:
باید بدانید که برای موفقیت تنهاایجاد و راه اندازی وب سایت کافی نخواهد بود. این سایت‌ها برای موفقیت هرچه بیشتر و پیروزی در میدان رقابت نیاز به بکارگیری دانش بازاریابی و استراتژی‌های وب دارند.

تجارت الکترونیک
طراحی:
طراحی ظاهر وب سایت و در نظر داشتن اهمیت وب سایت یه عنوان یکی از جنبه‌های مهم در صنعت و تجارت از دیگر نکات حائز اهمیت در دنیای طراحی وب سایت می‌باشد.

سرعت:
فاکتور سرعت را از یاد نبرید.

می‌توان گفت، یک وب سایت موفق، وب سایتی است که بتواند در رنج گسترده‌ای از دستگاه‌ها با سرعت بالا لود شود.( البته این موضوع صرفنظر از سرعت اتصال بازدیدکنندگان شماست.)

محتوا:
توجه کنید که مردم برای بازدید از محتوای وب سایت‌هاست که، از آن‌ها بازدید می‌کنند. ایجاد محتوای قدرتمند ، جزء مهمی از اصول طراحی وب سایت است.

به طور کلی در زمینه طراحی سایت، موضوعات و مهارت‌های زیادی وجود دارند که در این مقاله ما سعی کردیم به مهمترین آن‌ها بپردازیم. البته معمولا اکثر طراحان وب تلاشی نمی‌کنند تا تمام آن‌ها را پوشش دهند و عموما بر روی یک الی دو موضوع آن متمرکز می‌شوند و توانایی‌های خود را در آن زمینه افزایش می‌دهند. در‌واقع کار طراحی وب سایت در قالب یک تیم طراحی سایت و با همکاری افراد آشنا به مسائل طراحی وب سایت صورت می‌پذیرد.

منبع: قالب جوملا ستروکیت

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: developzoom
قدرت گرفته از كيوننا