// چند بیماری ساده که می تواند کسب و کار شما را مختل - برق،رباتیک،کامپیوتر - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

سایت در حال به روز رسانی به نسخه ی جدید میباشد در صورت بروز مشکل با شماره ی 09213203841 تماس بگیرید

چند بیماری ساده که می تواند کسب و کار شما را مختل

اطلاعات بیشتر
7 سال 9 ماه قبل #359 توسط hosba
بدون شک دارا بودن اجتماعي سالم نيازمند شهروندان سالم است که اين موضوع، تنها به معني دوري از بيماري ها نيست. تغير سبک زندگي، سلامت مردم را به خطر انداخته است، اين عامل به خاطر عدم تحرک کافي و استفاده از غذاهاي چرب است. سيستم مديريت ارشد نظام بايد در خصوص تغذيه و توليدات غذايي دقت کند و از ورود محصولات ناسالم خودداري نمايد. در اين نوشته به چند بيماري ساده مي پردازيم که مي تواند زندگي و شغل شخص را به خطر بيندازد و با بروز اولين نشانه ها بايست درصدد درمان آنها برآمد. بيماريهايي که به نظر خطرناک نمي آيند اما با بي اعتنايي به آنها در اين وضعيت زندگي کنوني ما مي توانند به بيماري هاي آزاردهنده اي تبديل گردند.

چاقي يا لاغري

نكاتي در مورد دستگاه گوارش و چاقي و لاغري همه فكر مي كنند هضم و جذب غذا كاري ساده و آسان است در حالي كه سيستم پيچيدهاي است. وقتي كه غذا وارد سيستم گوارش مي شود، نرم شده، هضم و جذب مي شود و تفالهاش دفع مي شود. همه دستگاههاي بدن با سيستم گوارشي همكاري دارند تا بتواند غذا را آماده ي جذب كند و در اختيار همه قرار بدهد. خوردن و آشاميدن تحت كنترل مغز است و مراكز اشتها و سيري در آنجا قرار دارد و اين امواج عصبي به طور خودكار باعث مي شوند، احساس سيري به ما دست بدهد و هر چه دلمان خواست نخوريم. در لوله گوارش هر قسمت مسئول يك كار است.
داروهايي كه براي درمان چاقي هستند، هضم چربي را مختل مي كنند و چربيها بدون اينكه جذب شوند، مستقيماً به روده بزرگ رفته و دفع مي شوند. يا حتي مي توان از روشهاي جراحي براي برداشتن يك قسمت از روده باريك كمك گرفت، اما نواحي حساسي كه جذب مواد از آن نواحي براي بدن حياتي است، نبايد برداشته شوند. اين كارها و دستكاريها قطعاً عوارضي خواهد داشت و در مواقع خاص كه چاقي شديد حيات بيمار را تهديد مي كند، انجام مي شود. از طرف ديگر، افرادي هستند كه تمايل دارند چاق شوند و به جاي تصحيح فرم غذا خوردنشان دست به مصرف خودسرانه برخي داروها مي زنند.

اين افراد لاغر بايد به پزشك مراجعه كنند و مطمئن شوند به بيماري خاصي مبتلا نيستند چون بيماريهاي هورموني مثل تيروئيد، آدرنال، مشكلات عفوني، بيماريهاي قلبي و كبدي، كليوي، دلايل عصبي، اجتماعي، رواني و مصرف الكل همه مي توانند دليل لاغري شما باشند اما اگر سالم باشيد، شايد با تحريك مركز اشتها در مغز، مشكل شما به راحتي قابل حل باشد. چون ما داروهايي داريم كه عارضهشان پرخوري است، مثل گروه آنتي هيستامينها كه محرك اشتها است، اما تذكر مهم من به شما عزيزاني كه به افراد غيرمتخصص مراجعه مي كنيد و با دريافت و مصرف انواع كورتن از اينكه چاق شديد خوشحال مي شويد، اين است كه پوكي استخوان، پيدايش عفونتهاي فرصت طلب، انواع مشكلات گوارشي و پيدايش بيماري قند عوارض كورتن است.
اين حالت شما چاقي نيست بلكه پف كردن ناشي از كورتن است. بهتر است در صورت سلامت كامل، با انجام تمرينات ورزشي و خوردن غذاهايي با كالري زياد و حجم كم (درست برعكس توصيهام به افراد چاق) در وعدههاي بيشتر و فواصل كمتر به وزن دلخواهتان برسيد. آنهايي كه معتقدند آب مي خورند و چاق مي شوند، تصور غلطي دارند چون كالري بيش از نيازشان مي گيرند و آن كالري به صورت چربي ذخيره مي شود. به افراد خوش اشتها و چاق توصيه مي كنم غذا را 10 تا 15 بار آرام بجوند تا خسته شده و كمتر ميل كنند يا به جاي قاشق از چنگال استفاده كنند تا به دليل خسته شدن، غذا خوردن را رها كنند يا وسط غذاخوردن ميز را ترك كنند تا از اشتها بيفتند. در اين صورت خواهند ديد از ذخيره چربي شان استفاده مي شود و لاغر مي شوند.

بواسير

بواسير عبارت* است* از سياهرگ*هاي* گشادشده* ( واريسي*) در راست* روده* يا مقعد. بواسير ممکن* در مجراي* مقعدي* (بواسير داخلي*) يا در مدخل* مقعد (بواسير خارجي*) واقع* شده* باشد. بواسير ممکن* است* سال*ها وجود داشته* باشد اما تنها با وقوع* خونريزي* بدان* پي*برده* شود.
خونريزي*. امکان* دارد خون* قرمز روش* به* صورت* رگه*هايي* در اجابت* مزاج* ديده* شود يا به* دنبال* اجابت* مزاج*، خون* به* مقدار کم* و به* مدت*کوتاهي* چکه* کند. درد، خارش* يا ترشح* مخاطي* پس* از اجابت* مزاج*، وجود يک* برجستگي* در مقعد؛ احساس* اين* که* پس* از اجابت* مزاج*، راست* روده* به*طور کامل* تخليه* نشده* باشد. اين* حالت* تنها در مورد درمان بواسير بزرگ* ديده* مي*شود.

التهاب* و تورم* علل بوجود آمدن بواسير يا هموروئيد چيست؟

به صورت فهرست وار مي توان علتهاي ايجاد بواسير را اينگونه بيان نمود: وارد آمدن* فشار مکرر به* سياهرگ*هاي* مقعد يا راست* روده*، عوامل* افزايش* دهنده* خطر، رژيم* غذايي* بدون* فيبر، نشستن* يا ايستادن* به* مدت*طولاني*، چاقي*، يبوست*، کم*شدن* تون* عضلاني* در سنين* بالا، جراحي* راست* روده* يا پارگي* مجراي* تناسلي* به* هنگام* زايمان* و دوختن* آن*، بيماري* کبدي*، سرطان* روده* بزرگ*، لواط*، بالا بردن* فشار خون* در سيستم* سياهرگي* دستگاه* گوارش*
پيشگيري* :براي* اجابت* مزاج* عجله* نکنيد و در عين* حال* از زور زدن* و نشستن* طولاني*مدت* در توآلت* خودداري* کنيد.
اگر اضافه* وزن* داريد، وزن* خود را کاهش* دهيد.
مقدار فيبر غذايي* را در رژيم* خود افزايش* دهيد.
روزانه* 10-8 ليوان* آب* بنوشيد.
به*طور منظم* ورزش* کنيد.

کيست مويي

يکي از شکايت هاي سنين جواني که بيشتر در آقايان ديده مي شود ، ترشحات پشت ، مخصوصا از ناحيه شکاف باسن و کثيف شدن لباس زير اين افراد مي باشد.
کيست مويي قبلا به عنوان يک بيماري مادرزادي شناخته مي شد ولي امروزه به عنوان يک مشکل اکتسابي معرفي شده است
اين بيماري بيشتر در افراد پر مو ديده مي شود و بيشتر شامل حال کساني است که شغلهاي نشسته دارند به همين علت به آن بيماري رانندگان هم گفته مي شود. بيشتر بيماران هنگامي مراجعه مي کنند که که مو وارد بدن شده و يک عفونت موضعي ايجاد کند و به فوليکوليت تبديل شده و بعد از آن به مرور زمان بصورت يک آبسه در آيد و موجب درد و توده پشت(بالاي شکاف باسن ) مي گردد. بيمار موقع نشستن درد دارد. در اين مرحله که فاز حاد بيماري است، آبسه بايد تخليه شودو اينکار با بي حسي موضعي و شکاف روي آن و خارج کردن ترشحات و چرک صورت مي گيرد. و بيمار با دستور شستشوي روزانه مرخص مي شود . و در مرحله بعدي که بعد از چند هفته است بيمار بايد جهت جراحي اصلي مراجعه کند
در مورد راه*هاي پيشگيري بايد بگم که يکي* از مهم*ترين کارها در پيشگيري اين بيماري نظافت شخصي*،نتراشيدن موهاي زايد آن قسمت توسط تيغ،و ننشستن طولاني* مدت در يک جا،مخصوصاً جاي سخت،و در بعضي* جاها هم گفتن نخوردن غذاهاي سرخ شده ميتونه باشه
خوردن ميوه و سبزيجات و نوشيدن آب فراوان براي تصفيه خون،راه رفتن ،قدم زدن،و ورزش*هاي ساده حتي شنا کردن هم ميتونه کمکي* باشه براي پيشگيري از اين بيماري

سرما خوردگي

تغيير نسبتاً سريع وضعيت آب وهوايي يک اتفاق نسبتاً ناخوشايند را براي اکثر مردم رقم مي زند و آن هم بيماري هاي دستگاه تنفسي هستند که به رغم آنکه اکثر آنها بيماري هاي بسيار خوش خيم و غيرحادي محسوب مي شوند اما بالاخره هر فرد را براي چند روز داراي علامت ها وحالت هاي ناخوشايند مي کند و در بسياري از مواقع به خانه نشيني و بستري شدن در منزل مي انجامند.
بيماري سرماخوردگي و آنفلوآنزا بيماري هاي دستگاه تنفسي فوقاني هستند اما ويروس هاي عامل هر کدام با ديگري متفاوت است. از آنجايي که هردو بيماري علائم تقريباً يکساني دارند در خيلي مواقع تمايز آنها صرفاً از روي علائم ممکن نيست اما به طور معمول علائم بيماري مبتلا به سرماخوردگي خفيف تر از علائم بيمار مبتلا به آنفلوآنزاست.
شايع ترين علامت هاي فرد سرماخورده عبارتنداز آب ريزش از بيني، سرفه، گلودرد و تب خفيف، شايع ترين علامت هاي فرد دچار آنفلوآنزا هم عبارتند از تب شديد، لرز، درد بدن، احساس خستگي و کوفتگي بدن.
شروع علائم سرما خوردگي يک تا سه روز پس از قرار گرفتن در معرض ويروس سرما خوردگي است. اولين علائم عمده آبريزش از بيني است. همچنين ممکن است در ابتدا دوره عفونت دچار خارش يا درد گلو، احتقان، وگرفتگي بيني، کمي بدن درد يا سر درد خفيف شويد، در ادامه سير بيماري ترشحات بيني تان غليظ تر و زردرنگ تر مي شود.
اما خبر خوب ابن است که معمولا سرما خوردگي در طول يک هفته بهبود پيدا مي کند، اگر چه بعضي از سرما خوردگيها تا دو هفته هم به طول مي انجامند. اگر سرما خوردگي بيش از اين مدت طول بکشد به پزشکتان مراجعه کنيدتا مطمئن شويد که عفونت ثانويه باکتريايي در ريه ها، حنجره، ناي، سينوسها يا گوشهايتان وجود ندارد.

فراموشکاري

يکي از شايع ترين و آزار دهنده ترين مسائل واختلالاتي که امروزه بسياري از افراد دچار آن هستند ، فراموشکاري است. فراموشکاري مي تواند در مواقعي باعث ايجاد مشکلات گوناگوني براي فرد شود. اگر شما نيز به دنبال راه درمان اين موضوع هستيد ، با ما همراه باشيد.
سوفوکل، تراژدي نويس معروف يونان باستان، درباره فراموشي مي گويد: «لذت هايي در دنيا وجود دارد مثل لذت فراموش?کردن بدبختي هايي که دچارشان هستيم.»
اما تراژدي گاهي وسيع تر از اين است و لذت فراموشي دردهاي امروز را نمي تواند کمرنگ کند و فقط زورش به اطلاعات و داده هايي مي رسد که لازمشان داريم.
در روز بارها در به خاطرآوردن کلمه اي، نامي يا کاري دچار مشکل مي شويم که بايد به ياد بياوريم و اين فراموشي گاهي به مرز عذاب آور بودن مي رسد. اين جمله که «دارم آلزايمر مي گيرم!» را از زبان خيلي ها مي شنويم و خيلي وقت ها آن را مي گوييم، اما واقعيت چيست؟ واقعيت اين است که داريم آلزايمر مي گيريم يا نه؟ ريشه مشکل کجاست؟ راه حل چيست؟
شايد عامه مردم، فراموشي و آلزايمر را در يک گروه قرار دهند اما بايد بگويم که اين اشتباه مصطلحي است که در جامعه رواج پيدا کرده. خيلي وقت ها ما شيئي را در جايي مي گذاريم و فراموش مي کنيم که کجا گذاشته ايم. در اين مواقع، وسيله را به ياد داريم اما اينکه آن را کجا گذاشته ايم، فراموش کرده ايم در حالي که در بيماري آلزايمر فرد حتي وسيله را به ياد نمي آورد.
تفاوت بيماري آلزايمر و فراموشي در اين است اما اگر اين فراموشي به دفعات تکرار شود، مي تواند نگران کننده باشد.
هر چه اين بيماري شدت پيدا کند، شرايط زندگي براي اطرافيان بيمار سخت تر خواهد شد بنابراين نخستين قدم اين است که اطرافيان براي آموزش نوع برخورد با بيمار خود، در کلاس هاي انجمن آلزايمر ايران شرکت کنند. کارشناسان موارد لازم را مطرح مي کنند و آموزش هاي لازم درباره نوع برخورد را به افراد مي دهند. مشاوره تلفني يا حضوري، کمک گرفتن از پرستار و همچنين شرکت در کلاس هاي انجمن آلزايمر مي تواند به خانواده ها در برخورد با بيمار کمک کند. بايد چند نکته را در مورد بيماران مبتلا به آلزايمر در نظر گرفت؛ نخست آنکه در رفتار با اين بيماران دقت کافي داشته باشيم. اين افراد از تاريکي و تنهايي به شدت مي ترسند بنابراين هنگام غروب سعي کنيم محيط اطراف آنها را روشن نگه داريم و تنهايشان نگذاريم. محيط خانه، بهترين مکان براي نگهداري اين افراد است و هرچه اطرافيان و وابستگان به بيماران مبتلا به آلزايمر بيشتر توجه کنند، سير بيماري مطلوب?تر خواهدشد. نکته ديگر آنکه اين بيماران يک سوال را ممکن است چند بار بپرسند. در چنين مواقعي صبوري بهترين راه حل است و بايد درنهايت صبر و حوصله، با آنها برخورد کرد. نکته ديگر درباره تغذيه اين بيماران است که بايد تحت کنترل باشد. اين افراد به دليل اينکه مانند افراد عادي فعاليتي ندارند، ممکن است به يبوست مبتلا شوند بنابراين بهتر است غذاهاي کم حجم، سبزي و ميوه در برنامه غذايي آنها گنجانده شود.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

قدرت گرفته از كيوننا