// بررسی ساختار یک پروژه اندروید - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

سایت در حال به روز رسانی به نسخه ی جدید میباشد در صورت بروز مشکل با شماره ی 09213203841 تماس بگیرید

در این بخش ،ساختار و محتویات یک پروژه اندرویدی را بررسی میکنیم از جمله فولدر های  src،gen ،Android 4.3، asset، bin، res، drawable،layout ،value  و فایل AndroidManifest.xml و محتویات دیگر یک پروژه اندرویدی را توضیح میدهیم.

android project1

                                                                                                    ( android project)      

فولدر src

این فولدر دربرگیرنده کلیه فایل های جاوا که در Application استفاده می شود ، هست .

فایل های جاوا را می توان در پکیجی غیر از این پکیج قرار داد ، که باید ابتدا آن پکیج را ساخت.

نحوه ایجاد پکیج و کلاس جاوا:

...:Right click on Src folder – New Package – Name 

... :Right click on Packege –New Class –Name

 فولدر gen

فایلی در این پوشه قرار دارد به نام R.java ، که سیستم عامل اندروید با این فایل ، Java و xml را به هم مرتبط می کند.بدین طریق که برای هر عنصر موجود در منابع برنامه ما از جمله layout ، متون، عکس ها ،فونت ها و ... ، یک id در این فایل می سازه .این فایل خودکار ایجاد می شود و اصلا نباید محتویات آن را تغییر داد و حتی اگر این فایل را حذف کنیم به محض کامپایل برنامه ، این فایل مجدد ساخته می شود. 

فولدر Android 4.3

شامل کلیه API های لازم در sdk اندروید نسخه 4.3 می باشد.در واقع کتابخانه های مربوط به این نسخه از اندروید را دارد، تا موقع کامپایل برنامه ، برنامه با استفاده از این ها کامپایل شود.

 فولدر asset

هر چیزی که بخواهیم به صورت خام در برنامه قرار دهیم و اندروید به آن دست نزند را در این پوشه میگذاریم . مثلا فونت هایی که در برنامه قصد داریم ازشون استفاده کنیم یا مثلا یک پایگاه داده.

فولدر bin *

خروجی برنامه پس از کامپایل در این فولدر قرار میگیرد.فایل با پسوند apk.  ، که قابل انتقال به گوشی ها و قابل نصب بر روی آن ها است در این فولدر هست . فقط کافی است آن را کپی کرده و روی هر گوشی که بخوایم نصب کنیم.

فولدر res

فولدر drawable

برای ذخیره سازی تصاویر، شکل ها و چیز هایی از این قبیل استفاده می شود،که هر پوشه تصاویر گرافیکی مربوط به یک سایز گوشی را نگه میدارد.

Ldpi ، تصاویر مربوط به گوشی های کوچک را نگه میدارد.mdpi ، تصاویر مربوط به گوشی های متوسط،.hdpi ، تصاویر مربوط به گوشی های بزرگ و xhdpi و xxhdpi ، تصاویر مربوط به تبلت ها با صفحه نمایش خیلی بزرگ را نگه می دارند.

Ldpi : low density per inch 

اندازه تصویر لوگو پیش فرض خود اندروید به صورت زیر است  ، که ما هم از همین استاندارد برای resize کردن تصاویر استفاده میکنیم :

android project2

   (اندازه تصاویر لوگو پیش فرض اندروید )

 

از روی نسبت های این تصاویر پیش فرض ، به این نتیجه می رسیم که هر 1 پیکسل در xhdpi معادل 0.75 پیکسل در hdpi و 0.5 پیکسل در mdpi و 0.375 پیکسل در ldpi است . ولی پیکسل اعشاری معنایی ندارد و  اولین عددی که تعداد پیکسل برای هر 4 سایز ، عدد صحیحی بدست می آید وقتی است که 8 پیکسل از xhdpi را در نظر بگیریم.و در تمام مضارب 8 این تعداد پیکسل ها صحیح بدست می آیند .

طبق تصویر زیر برای استفاده از این اعداد مثلا اگر در نظر دارید تصویری در xhdpi ، 40*80 پیکسل باشه در بقیه فولدر ها باید به صورت زیر باشد.وقتی عکس را resize کردیم سپس آن را به داخل پوشه مربو طه اش کشیده و در آن قرار می دهیم. 

 

android project3

(اندازه های استاندارد برای تصاویر اندروید)

 

Hdpi : 30*60 pixcel / Mdpi : 20*40 pixcel / Ldpi : 15*30 pixcel

 

در این فولدر، UI یا همان رابط گرافیکی ذخیره می شود و با زدن بر روی فایل activity_main.xml وارد محیط زیر می شوید که دو تب دارد در تب اول می توان کامپوننت ها را به صورت گرافیکی به UI اضافه کرد و در دومی با کد xml می توان این کار را انجام داد. این 2 بخش به هم مرتبط هستند و تغییرات هر یک روی دیگری اثر میگذارد.

 

android project4

  (فایل activity_main.xm)

 

فولدر value

برای ذخیره سازی اسامی ، متون ، جملات استفاده می شود .در واقع شامل یک سری فایل xml است.هر گاه لازم باشد چیزهایی در برنامه ثابت باشند مانند اسم پروژه یا جمله ای که همیشه قرار است در برنامه باشد می توان آن را در زیر پوشه ای این فولدر قرار داد.حال اگر این رشته است در string.xml و اگر style ، در style.xml و اگر درباره ابعاد است در dimens.xml قرار می دهیم.یا مثلا برای ذخیره لیستی از رنگ ها از color.xml و برای ذخیره داده هایی از جنس اعداد و کلمات از array.xml استفاده کرده و خودمان این فایل ها یا هر فایلی که لازم بود را بسازیم.

*با style می توان خصوصیات کلی تعریف کرد و این خصوصیات را به هر عنصری که بخواهیم نسبت بدهیم و نیاز نباشد را برای تک تک عناصر جدا تعریف کنیم.

 

 AndroidManifest.xml

 این فایل ، اطلاعات کلی پیرامون Application را به اندروید می دهد.مثلا کامپوننت هایی استفاده شده در برنامه را به اندروید معرفی کرده ، permission ها یا مجوز هایی که کاربر برای نصب برنامه باید صادر کند و ... .

از جمه این مجوز ها مثلا برنامه شما برای اجرا به اینترنت احتیاج دارد و شما باید مجوز آن را این جا تعریف کنید و موقع نصب برنامه اجازه دسترسی به اینترنت از کاربر گرفته می شود. با کلیک بر این فایل صفحه ای شامل 5 تب باز می شود که 4 تا اولی گرافیکی هستند و آخرین یعنی AndroidManifest.xml در قالب xml است.

 

android project5

  ( فایل AndroidManifest.xml )

 

android project6

  

 

Version code :

این عدد به کاربر نمایش داده نمی شود و برای شناسایی Application توسط googleplay آورده می شود ، تا آبدیت های این Application را پیگیری کند.هر نسخه که آبدیت می شود باید Version code بالاتری نسبت به قبی داشته باشد و الا googleplay این را نمی فهمد تا به کاربران بگوید که آبدیت این Application هم آمده است.

 

Version name :

نامی است برای رویت کاربرانی که این Application را دانلود می کنند.مثلا براساس تاریخ انتشار Application ، نام بگیرند. 8- project.properties ارتباطی بین Application ، ADT و Eclipse می دهد.از جمله مواردی که در این فایل است ، Target sdk است .این فایل را نباید دستی تغییر داد و اگر هم خواستی Target sdk را عوض کنید و Application را برای نسخه دیگر اندروید بنویسید به طریق زیر تغییر را اعمال کنید:

 Targetانتخاب نسخه  <- properties - > Android<- راست کلیک روی اسم پروژه

  

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت
کد تصویری را وارد کنید
پروژه ها
«
  • PIC micro
  • ARM micro
  • FPGA
  • پروژهPLC-wincc
  • کامپیوتر نرم افزار
  • سخت افزار
  • روباتیک
  • میکروهای قدیمی
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • پروژه matlab
  • #C/C++
  • آردوینو
  • esp8266
  • AVR
»
این پروژه توسط یکی از دوستان ارسال شده و یک ساعت در سایز بزرگ با میکرو pic هستش که میتونه دما و ساعت رو نمایش بده و فایل پروتیوس شماتیک و pcb رو هم داره و نکته مثبت مدار pcb سون سگمنت هستش که با استفاده از led طراحی شده و شما میتونید از همین pcb در مدارات دیگه هم استفاده کنید و خیلی جاها به کار میاد.پروژه مشابه همین با AVR که قبلاً تو سایت قرار داده بودم رو هم میتونید نگاه کنید.سون سگمنت کاتد ...
این برد آموزشی arm رو از توی اینترنت گرفتم که تمام قطعاتش smd و pcb اون نیاز به متالیزه داشت از اونجائی که تو بیشتر شهر های ایران متالیزه نمیکنند تمام قطعاتشو تبدیل به DIP کردم و گذاشتم تو سایت چند تا via زیر میکرو هست که میتونید یک سیم افشان لخت کنید یک رشته از اونو از بالا کج کنید و با کمترین مقدار لحیم بالارو با پائین فیبر اتصال بدید من امتحان کردم جواب داد همان گونه که در تصویر میبینید ...
این برنامه با زبان vhdl نوشته شده و موج pwm را بر اساس عدد وارد شده تولید و به خروجی ارسال میکند.در این برنامه عدد 30 به معنای pwm کامل و 0 به معنای بدون موج خروجی میباشد.پروژه بر اساس ise طراحی شده است و برنامه ise را میتوانید از سایت دانلود نمایید.
این پروژه در مورد ژنراتور بادی می باشد به صورتی که ما در plc ان را شبیه سازی نموده و در حالت های زمان خطای شبکه مقدار توان اکتیو و راکتیو را اندازه گیری نموده و مقدار گشتاور را با توجه به شکل های زیر می توان تغییر داد تا سیستم در یک حالت پایداری در زمان خطای شبکه بتواند به کار خود ادامه دهد این پایان نامه کارشناسی ارشد بوده است و نمونه کار در سایت های دیگر ندارد.
زبان اَسمبلی (Assembly language) یک زبان نزدیک به سخت افزار است که در رابطه ی مستیم با دستورات سخت افزار قرار دارد و در واقع هر معماری با یک زبان اسمبلی خاص خودش شناخته میشود.زبان اسمبلی در هر سخت افزار تعداد دستور متفاوت و اپرندهای مختلفی دارد و دیگر زبانهای سطح بالا بر اساس همین زبان طراحی و نوشته میشوند.
این تقسیم کننده دو عدد 16 بیتی را از ورودی گرفته و حاصل تقسیم را بر اساس خارج قسمت و باقیمانده تقسیم در خروجی نمایش میدهد.الگوریتم تقیسم بر اساس شیفت و تفریق میاشد و هنگامی که عدد خروجی کمترین مقدار را دارد یعنی مقدار باقیمانده از مقدار مقسوم علیه کمتر شود یک کلاک به معنای پایان تقسیم در خروجی ایجاد میکند و علاوه بر آن مقدار باقی مانده و خارج قسمت را در خروجی نمایش میدهد. این پروژه با نرم افزار ...
در این پروژه یک بازوی مکانیکی طراحی و با استفاده از سروو موتور به کنترل آن میپردازیم.بازوی مکانیکی را با استفاده از اتوکد طراحی و با برش لیزر تمام قطعات آن را برش میدهیم و بعد با پیچ و مهره به هم اتصال میدهیم.در این پروژه از 4 عدد سروو موتور برای کنترل تمام بازوی مکانیکی استفاده شده است که به راحتی میتوان قطعات مختلف را با آن جابجا نمود.
میکرو کنترلر AT89C52 از شرکت Atmel یک میکزو کنترلر 8 بیتی از خانواده ی 8051 است که با ساختار CMOS طراحی شده و میتواند تا 24 مگا هرتز سرعت داشته باشد.از جمله امکانات این میکرو میتوان به 32 ورودی و خروجی بودن آن و همچنین 3 عدد تایمر کانتر 8 بیتی و 8 عدد وقفه و همچنین رابط سریال در آن اشاره کرد.برای برنامه نویسی این میکرو میتوان از زبان c و کامپایلر محبوب keil بهره برد البته با bascom ...
الکترونیک دانش مطالعهٔ عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه‌رساناها، مقاومت‌ها، القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی، قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک را تشکیل می‌دهد.
پروژه ضبط و پخش کننده صدا دارای واسط گرافیکی و امکانات پیشرفته با نرم افزار متلب را آماده کردیم.(این پروژه کامل و صد درصد تست شده است)   امکانات و قابلیتهای این پروژه: قابلیت کار با سیگنالهای صوتی تک کاناله، 8 و 16 بیتی قابلیت کار با سیگنالهای صوتی با هر فرکانس نمونه برداری در بازه 8 تا 32 کیلوهرتز امکان ضبط کردن، توقف هنگام ضبط و ادامه ضبط با واسط کاربری امکان تنظیم دقت چندیسازی و ...
در فایل زیر برای تمرین به چند سوال برنامه نویسی به زبان C به شرح زیر پاسخ داده ایم:1-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را صعودی مرتب نماید.2-برنامه ای بنویسید که دو عدد را بدون این که عملیات ضرب یا جمع استفاده نماید یک بار ضرب و یک بار تقسیم نمیاد.3-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را جمع و میانگین بگیرد.4-برنامه ای بنویسید که عددی 60 ...
سنسور DS18B20 به دلیل استفاده از یک سیم برای ارسال دیتا بسیار کاربردی و قابل استفاده در کاربردهای صنعتی است.درجه اطمینان این سنسور نسبت به سنسورهای تک سیمه دیگر بالاست لذا به کار بردن این سنسور در پروژه ای صنعتی توصیه میگردد.سنسور دماسنج DS18B20 از 9 تا 12 بیت محدوده کاری دارد و از نظر سنجش دما -55 درجه سانتی گراد و +125 درجه سانتی گراد می‌باشد. از ویژگی‌های بارز سنسور DS18B20 ارسال اطلاعات ...
ماژول ESP8266 یک ماژول قدرتمند و همه کاره در زمینه ی IOT است که در سالهای اخیر کاربردهای گسترده ای در اینترنت اشیا پیدا کرده و تنها نقطه ضعف این ماژول مصرف بالای ماژول در حدود 100 میلی آمپر و امکانات کم ماژول در حالت اسلیپ است که احتمالا در ورژنهای بعدی توسط سازنده مورد توجه قرار خواهد گرفت.در این پروژه سعی کرده ایم تا یک ماژول کاربردی شبیه به نود ام سیو NodeMCU  طراحی کنیم و با اتصال ...
این دستگاه یک ریموت کنترلر 4 کاناله است، به این معنی که قادر به کنترل ۴ وسیله برقی از راه دور با استفاده از فرستنده ها و گیرنده های رادیویی می باشد.در این پروژه از ماژولهای گیرنده ی ask استفاده شده است که ماژولهایی برای دریافت و دیکد دیتاهای ارسال شده بر اساس مدولاسیون دامنه میباشند.مدولاتور های دامنه هم ازران هستند و هم کم مصرف ولی عیب اصلی آنها نویز شدید روی موج ارسالی است که عملا در فرکانسهای ...
آموزش
«
  • میکروها
  • کامپیوتر سخت افزار
  • کاربردی
  • مکاترونیک
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • برق صنعتی
  • طراحی وب
  • کامپیوتر نرم افزار
  • آموزشmatlab
  • VHDL,VERILOG
  • FPGA
  • #C/C++
  • نرم افزارهای برق
  • اندروید
  • اینترنت اشیاء (IOT)
»
MPLAB یک آی دی ای (IDE) منتشر شده از شرکت میکرو چیپ برای توسعه برنامه بر روی چیپ های PIC میباشد که هم اکنون آخرین ورژن آن با نام MPLAB X منتشر شده است. اگر خود برنامه ی MPLAB X IDE رو نصب کنید فقط می توانید به زبان اسمبلی در این برنامه کد نویسی کنید برای اینکه بتونید به زبان C کد بنویسید باید MPLAB XC8 Compiler رو هم روی سیستم نصب داشته باشید. برای نصب MPLAB x شما باید جاوا را در سیستم نصب داشته ...
برای ثبت اختراع به کجا مراجعه کنیم؟ برای ثبت اختراع باید به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی واقع در تهران، خیابان میرداماد، تقاطع بزرگراه مدرس- میرداماد، مراجعه شود .
این پروژه ی تحت عنوان (( ربات مسیر یاب هفت سنسور )) که در سه فصل تهیه شده است ، فصل اول مستندات این پروژه به بررسی تعاریف خاصی که در زمینه رباتیک وجود دارد و همچنین موضوعات مرتبط با آن مانند تاریخچه رباتیک ، انواع رباتها ، دسته بندی رباتها  پرداخته ایم. در فصل دوم کاربرد رباتها و همچنین اجزاء رباتها را مورد بررسی قرار داده ایم. در فصل سوم ، ساختن ربات مسیر یاب ، شرح عملکرد ربات ، توضیحات ...
پس از سال ۲۰۰۰ که با فراگیر شدن اینترنت جهانی و مفهوم دهکده جهانی واژه اینترنت چیزها نیز مطرح شد که هدفش ایجاد یک سیستم یک پارچه با قابلیت کنترل از طریق شبکه بود.اما چالشهای اصلی این ایده شامل امنیت‌ و پیچیدگی سطوح اجرای و بستر نامناسب (اینترنت بستر قابل اطمینانی از نظر اتصال پایدار نیست) و همچنین نبود یک سخت افزار قدرتمند و ارزان با ارتباطی دو طرفه و پایدار با مصرف انرژی پایین که از اهداف اصلی ...
ریموت کنترل ها که به منظور کنترل از راه دور تجهیزات الکترونیکی استفاده می شوند، در بازار به صورت بصورت فیکس کد و لرن کد می باشند که در هر دو نوع این ریموت ها یک دیتای چهاربیتی به طریق کد دهی ارسال می شود. در اینجا به بررسی ویژگی ها و تفاوت های فیکس کد و لرن کد و اینکه کدام بهتر می باشد، می پردازیم.
فایرفاکس مرورگری کدباز، رایگان و انعطاف پذیر برای تمام کاربرانی است که می خواهند ضمن داشتن امنیت در اینترنت، از وب گردی لذت ببرند. معمولاً فایرفاکس انتخاب اول کاربران حرفه ای و البته برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است.
پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد . این زبان برنامه نویسی (در ایران پیتون هم تلفظ می شود) با داشتن کتابخانه های گسترده (library)روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد ...
شاید در نگاه اول یادگیری و کار با شبکه های عصبی رو سخت و زمان بر بدونید. البته منابع و پروژه های اندکی،به زبان فارسی در این رابطه وجود دارد و این خود یادگیری رو یه مقدار دشوار میکنه. در این فیلم آموزشی میخوام در قالب مثالی شما رو با جعبه ابزار شبکه عصبی و کار با شبکه عصبی در نرم افزار متلب آشنا کنم. قطعا اگر با چند مثال آشنا شوید و مراحل کار رو یاد بگیرید درمدت کوتاهی میتونید با شبکه ...
این خودآموز به زبان فارسی نگاشته شده و برای آشنایی مقدماتی با نحو زبان Verilog و توانایی‌های آن مفید است، مخاطب این خودآموز آن دسته از علاقه‌مندانی می‌باشند كه با زبان Verilog‌ آشنایی ندارند.زبان‌های توصیف سخت‌افزار یكی از مهمترین ابزار‌های مدرن طراحی سخت‌افزار‌ها می‌باشد كه كاربرد آنها در صنعت رو به افزایش ‌است به طوری كه امروزه عضو جدا نشدنی فرایند طراحی تا پیاده سازی سخت‌افزار‌های مدرن به شمار ...
نرم افزار ISE Design Suite محصولی از کمپانی Xilinx است که برای بهینه سازی نیرو و هزینه، از طریق بهره وری طراحی بیشتر، تولید شده است است. در واقع ابزارهای طراحی ISE با ارائه ی تکنولوژی هوشمند clock-gating، برای اولین بار، مصرف نیرو را تا سی درصد کاهش داده اند. همچنین این مجموعه نرم افزاری جدید پیشرفت هایی را در رزرو طراحی timing-driven، پشتیبانی برای طراحی plug-and-play و یک جریان طراحی بصری با ...
همان طور که می دانید توسط سوکت ها ما می توانیم میان برنامه ها و نرم افزارهای خود از راه دور ارتباط برقرار کنیم که البته این کار بین کامپیوترهای client و server انجام می شود.کلاینت در حقیقت، خدمات کامپیوتر بزرگتر را درخواست می کند. فرضا این خدمات می تواند شامل جست و جوی اطلاعات و ارسال انها به کلاینت باشد مانند هنگامی که یک پایگاه داده در وب مورد پرس و جو قرار می گیرد. نمونه های دیگری از این ...
سیستمهای کنترلی دستگاههای قدیمی علاوه بر استهلاک بالا و خرابیهای مکرر، راندمان کاری دستگاه را کاهش و زمان توقف و بلا استفاده بودن دستگاه را افزایش میدهند. با تبدیل این سیستمهای قدیمی به کنترلرهای مدرن و جدید علاوه بر اینکه زمان خواب دستگاه و خرابی های مکرر کاهش می یابد، باعث عیب یابی بسیار آسان، هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر و افزایش راندمان تولید میشود. از دیگر مزایای این سیستمها ثبت زمان کارکرد ...
رنگ های مختلفی که در طراحی لایه ها استفاده می شود  را می توان از ترکیب RGB یا همان Red Green Blue ایجاد کرد.برای هر رنگ 255 قطره داریم و قصد داریم رنگها را در شکل hex نمایش دهیم. همونطور که میدونید اعداد در مبنای هگزادسیمال به صورت زیر نمایش داده می شوند : 
هر روزه وسایل جدیدی، به اینترنت متصل می‌شوند. ساعت‌های هوشمند نمونه‌ای از این وسایل محسوب می‌شوند. خودروها، سیستم روشنایی خانه‌ها، یخچال‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، همگی وسایلی هستند که به عنوان یک واحد مستقل به اینترنت افزوده می‌شوند. امروزه کامپیوترها، دیگر الزاماً به آن شکل سنتی که ما می‌شناسیم (صفحه کلید و کیس و مانیتور)‌ نیستند. بلکه در قالب قطعات کوچک، میکروکنترلرها، تراشه‌های ...
مقالات
«
  • کامپیوتر
  • برق-الکترونیک
  • طرح توجیهی
  • گزارش کار آموزی
  • برق قدرت
»
سیستم محاسباتی گرید از گروهی از برنامه ها و منابع که در سراسر ماشینهای گرید گسترده شده اند تشکیل میشود. گرید دارای محیطی پویا و منابع توزیعشده غیرمتمرکز است. یکی از مهمترین موضوعات درزمینهی اجرای کارها در محیط توزیع شده مسئله زمانبندی کارها میباشد، هدف از زمانبندی، واگذاری بهینه و مناسب کارها به وظایف است. زمانبندی جز مسائل NP-Complete میباشد و الگوریتمهای قطعی برای حل اینگونه مسائل مناسب نیستند ...
امــروزه بحران مصرف برق شايد مسئله اي مشكل سـاز براي آينده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جويي در مصـرف برق شايد بتوان نيمي از اين مشكل را حل نمود ، اما با كمي تدبير مي توان كمك بزرگي به آينده و اقتصاد نمود . ساخت دستگاه آنالايزر (VCA005) تنها گامي در بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد ، اين دستگاه با آناليز كامل از مصـرف انرژي نموداري بصورت ماكزيمم و مينيمم مصرف در اختيار كاربر قرار مي دهـد ، ...
در این گزارش کارآموزی به مراحل مختلف انجام شده روی شیر خام برای تولید انواع فرآوردهای آن پرداخته شده،همچنین انواع دستگاهای مختلف کارخانه شیر و قسمتهای مختلف این دستگاها(میزان تولید، ظرفیت و...) ذکر شده است. در یک کارخانه شیر انواع و اقسام سنسور ها برای کنترل مراحل مختلف تولید به کار برده میشود. در بخش بعدی این گزارش مهمترین سنسور های به کار رفته در چرخه تولید کارخانه شیر و عملکرد آنها را شرح داده ...
پایان نامه ی پیش رو که در 242 صفحه جمع آوری شده است کاملترین پایان نامه موجود در زمینه ی بررسی تلفات در بخش توزیع و روش های کاهش آن میباشد. شبكه قدرت شامل سه بخش توليد ،انتقال و توزيع نيرو است . انرژي الكتريكي پس از توليد در نيروگاهها و عبور از شبكه هاي انتقال و توزيع به مصرف كنندگان مي رسد در اين مسير مقداري از انرژي بدلايل مختلف تلف مي شود قدمت بحث تلفات در بخش توزیع به اندازه قدمت صنعت برق مي ...