// آموزش برنامه نویسی جاوا – قسمت هفتم – حلقه ها و اع - برق،رباتیک،کامپیوتر - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

سایت در حال به روز رسانی به نسخه ی جدید میباشد در صورت بروز مشکل با شماره ی 09213203841 تماس بگیرید

آموزش برنامه نویسی جاوا – قسمت هفتم – حلقه ها و اع

اطلاعات بیشتر
7 سال 8 ماه قبل #382 توسط developzoom


حلقه ها در جاوا

ممکن است وضعیتی وجود داشته باشد که شما نیاز داشته باشید یک بلوک از کدها را چند بار اجرا کنید. به طور کلی، دستورات به ترتیب اجرا می شوند: اولین عبارت یا دستور اول اجرا می شود، به دنبال آن دستور دوم، و به همین ترتیب. راه حلی که برای این منظور وجود دارد حلقه ها هستند.
زبان های برنامه نویسی ساختارهای کنترلی مختلفی را برای مسیرهای اجرایی پیچیده تر فراهم کرده اند.
حلقه ها به شما اجازه می دهند یک دستور و یا گروهی از دستورات را چند بار اجرا کنید. شکل زیر فرم کلی حلقه ها را در بسیاری از زبان های برنامه نویسی نشان می دهد:



زبان برنامه نویسی جاوا انواع حلقه های زیر را فراهم می کند. توصیف انواع حلقه ها در جدول زیر آورده شده است.

انواع حلقه توصیف
while loop یک دستور یا گروهی از دستورات تا زمانی که شرط داده شده در ست است تکرار می شود. تست شرط قبل از اجرای بدنه حلقه انجام می شود.
for loop اجرای چند بار دنباله ای از دستورات و خلاصه کردن کد مدیریت متغیر حلقه.
do…while loop مانند دستور while است ، به جز آن که تست شرط در پایان بدنه حلقه انجام می شود.


دستور کنترل حلقه

دستورات کنترل، اجرای دستورات حلقه را از روال طبیعی خود تغییر می دهند. هنگامی که اجرا از یک حوزه خارج می شود، همه اشیایی که در آن حوزه ایجاد شده بودند به صورت خودکار از بین می روند.

جاوا از دستورات کنترلی زیر پشتیبانی می کند.

دستورات کنترلی توصیف
break statement حلقه را پایان می دهد یا دستورات را سوئیچ می کند و اجرا را به دستوراتی که بلافاصله بعد از حلقه آمده اند انتقال می دهد.
continue statement باعث می شود که حلقه به باقی مانده دستورات بدنه اش برگردد و بلافاصله حالت خود را به شرایط قبل از تکرار تنظیم کند.
حلقه for پیشرفته در جاوا

جاوا ۵، حلقه for پیشرفته را معرفی کرد. حلقه for پیشرفته عمدتا برای پیمایش مجموعه ای از عناصر از جمله آرایه استفاده می شود.

نحوه نوشتن for پیشرفته

نحو نوشتن حلقه for پیشرفته بصورت زیر است:

1
2
3
4
for(declaration : expression)
{
//Statements
}
Declaration: متغیر بلوک تازه اعلان شده ، که از نوع سازگار با عناصر آرایه ای که شما به آن دسترسی دارید. متغیر داخل بلوک for در دسترس خواهد بود و مقدارش برابر با عنصر آرایه فعلی خواهد بود.

Expression: ارزیابی می کند که آیا آرایه هنوز به حلقه نیاز دارند. expression می تواندیک متغیر آرایه باشد یا فراخوانی متدی که یک آرایه را برمی گرداند.

مثال:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
public class Test {

public static void main(String args[]){
int [] numbers = {10, 20, 30, 40, 50};

for(int x : numbers ){
System.out.print( x );
System.out.print(",");
}
System.out.print("\n");
String [] names ={"James", "Larry", "Tom", "Lacy"};
for( String name : names ) {
System.out.print( name );
System.out.print(",");
}
}
}
این مثال نتیجه ی زیر را تولید می کند:
10,20,30,40,50, James,Larry,Tom,Lacy,
در ادامه درباره دستورات تصمیم گیری در جاوا صحبت خواهیم کرد.

جاوا – تصمیم گیری

ساختارهای تصمیم گیری، یک یا چند شرط دارند که توسط برنامه ارزیابی و یا تست می شوند، همراه با یک دستور یا دستورات که زمانی اجرا می شوند که شرط تعیین شده درست باشد، و به صورت اختیاری، دستورات دیگری که در صورت درست نبودن شرط تعیین شده اجرا شوند.

شکل زیر فرم کلی ساختار تصمیم گیری رایج در بیشتر زبان های برنامه نویسی را نشان می دهد:



زبان برنامه نویسی جاوا انواع دستورات تصمیم گیری زیر را فراهم کرده است. در جدول دستورات تصمیم گیری همراه با جزئیات آورده شده است.

Statement Description
if statement یک دستور if متشکل از یک عبارت بولی همراه با یک یا چند دستور است.
if…else statement بدنبال دستور if می تواند دستور اختیاری else آورده شود. دستورات else زمانی اجرا خواهند شد که عبارت بولین نادرست باشد.
nested if statements شما می توانید از دستورات if و else if در داخل دستور یا دستورات if و یا else if دیگر استفاده کنید.
switch statement دستور switch اجازه می دهد تا یک متغیر با یک لیست از مقادیر تست شود تا مشخص شود با کدام مقدار برابر است تا دستورات مربوط به آن اجرا شوند.

عملگر علامت سوال “؟”

جاوا عملگر شرطی ؟ را پوشش می دهد. می توانید از عملگر ؟ برای جایگزین کردن با دستورات if…else استفاده کنید. که شکل کلی آن بصورت زیر است:

1
Exp1 ? Exp2 : Exp3;
که در آن EXP1، Exp2 و Exp3 عبارت می باشد. به استفاده و مکان دونقطه توجه داشته باشید.
برای تعیین ارزش کل عبارت، در ابتدا EXP1 ارزیابی می شود.
اگر مقدار EXP1 درست باشد، پس مقدار کل عبارت برابر با مقدار Exp2خواهد بود .
اگر مقدار EXP1 نادرست باشد، سپس مقدار Exp3 ارزیابی شده و مقدار آن برابر با مقدار کل عبارت می شود.
در ادامه در مورد کلاس Number (در بسته ی java.lang) و کلاس های مشتق شده از آن در زبان جاوا صحبت خواهیم کرد.
ما به دنبال شرایطی هستیم که در آن شما بایستی از کلاس های تعریف شده به جای انواع داده اولیه استفاده کنید، و همچنین کلاس هایی مانند قالب بندی، توابع ریاضی که شما در هنگام کار با اعداد به آنها نیاز خواهید داشت.

کلاس Number – جاوا

به طور معمول، هنگامی که ما با اعداد کار می کنیم، از انواع داده های اولیه مانند byte, int, long, doubleو غیره استفاده می کنیم.

مثال:

1
2
3
int i = 5000;
float gpa = 13.65;
byte mask = 0xaf;
با این حال، در توسعه، شرایطی پیش می آید که نیاز به استفاده از اشیاء به جای انواع داده اولیه است. به این منظور جاوا کلاس های wrapper را فراهم می کند .

همه کلاس های wrapper (Integer, Long, Byte, Double, Float, Short) مشتق شده از کلاس Number انتزاعی هستند.



اشیای کلاس wrapper نوع داده اولیه مربوط به آن را پوشش داده اند. تبدیل انواع داده اولیه به شی boxing نامیده می شود. بنابراین در حالی که از کلاس wrapper استفاده می کنید، شما فقط نیاز دارید تا مقدار نوع داده اولیه را به سازنده کلاس Wrapper بدهید.

و شی Wrapper شده به نوع داده اولیه تبدیل خواهد شد ، و این فرآیند un boxing نامیده می شود. کلاس Number بخشی از بسته ی java.lang است.

در اینجا یک مثال از boxing و un boxing آورده شده است:

1
2
3
4
5
6
7
8
public class Test{

public static void main(String args[]){
Integer x = 5; // boxes int to an Integer object
x = x + 10; // unboxes the Integer to a int
System.out.println(x);
}
}
مثال نتیجه ی زیر را تولید می کند:

15
زمانی که به x مقدار صحیح اختصاص داده می شود، کامپایلر عدد صحیح را boxing می کند، زیرا X عدد صحیح است. پس از آن، x ، un boxing می شود تا اینکه آنها بتوانند به عنوان عدد صحیح اضافه کنند.

متدهای Number:

در اینجا لیستی از متدهای نمونه که همگی از پیاده سازی کلاس Number مشتق شده اند:

شماره توضیحات متدها
۱
xxxValue()

تبدیل مقدار این شی number به نوع داده ها XXX و برگرداندن آن.
۲
compareTo()

مقایسه شی this Numberبا آرگومان ورودی.
۳
equals()

مشخص کردن اینکه آیا شی this numberبا آرگومان ورودی برابر است
۴
valueOf()

یک شی صحیح را می گیرد و مقدار آن را به نوع داده اولیه مشخص شده برمی گرداند.
۵
toString()

آرگومان ورودی را که مقدارش با int نمایش داده می شود به رشته تبدیل می کند.
۶
parseInt()

این روش برای به دست آوردن نوع داده اولیه از یک رشته خاص است.
۷
abs()

مقدار قدر مطلق آرگومان ورودی را برمی گرداند.
۸
ceil()

کوچکترین عدد صحیح بزرگتر یا برابر با آرگومان ورودی را با نوع داده double بر می گرداند.
۹
floor()

بزرگترین عدد صحیح کمتر یا برابر با آرگومان ورودی را برمی گرداند. عدد بازگشتی با نوع داده double است.
۱۰
rint()

عدد صحیح که به مقدار آرگومان ورودی نزدیک ترین است را برمیگرداند. عدد بازگشتی با نوع داده double است.
۱۱
round()

نزدیکترین عدد long یا int را بر میگرداند، که توسط متد نوع بازگشتی برای آرگومان مشخص می شود.
۱۲
min()

کوچکترین مقدار از دو آرگومان ورودی را برمی گرداند
۱۳
max()

بزرگترین مقدار از دو آرگومان ورودی را برمی گرداند
۱۴
exp()

پایه لگاریتم طبیعی، e، به توان آرگومان ورودی را بر می گرداند.
۱۵
log()

لگاریتم آرگومان ورودی را بر می گرداند
۱۶
pow()

حاصل مقدار آرگومان اول به توان آرگومان دوم را برمی گرداند.
۱۷
sqrt()

جذر آرگومان ورودی را بر می گرداند
۱۸
sin()

sin آرگومان ورودی را بر می گرداند
۱۹
cos()

cos آرگومان ورودی را بر می گرداند
۲۰
tan()

tan آرگومان ورودی را بر می گرداند
۲۱
asin()

arcsine آرگومان ورودی را بر می گرداند
۲۲
acos()

arccosine آرگومان ورودی را بر می گرداند
۲۳
atan()

arctangent آرگومان ورودی را بر می گرداند
۲۴
atan2()

مختصات مستطیلی (x, y) به مختصات قطبی (r, theta) تبدیل می کند و و تتا را برمی گرداند.
۲۵
toDegrees()

آرگومان ورودی را به درجه تبدیل می کند
۲۶
toRadians()

آرگومان ورودی را به رادیان تبدیل می کند
۲۷
random()

یک عدد تصادفی بر میگرداند

منبع : آموزش برنامه نویسی

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: developzoom
قدرت گرفته از كيوننا
پروژه ها
«
  • PIC micro
  • ARM micro
  • FPGA
  • پروژهPLC-wincc
  • کامپیوتر نرم افزار
  • سخت افزار
  • روباتیک
  • میکروهای قدیمی
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • پروژه matlab
  • #C/C++
  • آردوینو
  • esp8266
  • AVR
»
این پروژه توسط یکی از دوستان ارسال شده و یک ساعت در سایز بزرگ با میکرو pic هستش که میتونه دما و ساعت رو نمایش بده و فایل پروتیوس شماتیک و pcb رو هم داره و نکته مثبت مدار pcb سون سگمنت هستش که با استفاده از led طراحی شده و شما میتونید از همین pcb در مدارات دیگه هم استفاده کنید و خیلی جاها به کار میاد.پروژه مشابه همین با AVR که قبلاً تو سایت قرار داده بودم رو هم میتونید نگاه کنید.سون سگمنت کاتد ...
این برد آموزشی arm رو از توی اینترنت گرفتم که تمام قطعاتش smd و pcb اون نیاز به متالیزه داشت از اونجائی که تو بیشتر شهر های ایران متالیزه نمیکنند تمام قطعاتشو تبدیل به DIP کردم و گذاشتم تو سایت چند تا via زیر میکرو هست که میتونید یک سیم افشان لخت کنید یک رشته از اونو از بالا کج کنید و با کمترین مقدار لحیم بالارو با پائین فیبر اتصال بدید من امتحان کردم جواب داد همان گونه که در تصویر میبینید ...
این برنامه با زبان vhdl نوشته شده و موج pwm را بر اساس عدد وارد شده تولید و به خروجی ارسال میکند.در این برنامه عدد 30 به معنای pwm کامل و 0 به معنای بدون موج خروجی میباشد.پروژه بر اساس ise طراحی شده است و برنامه ise را میتوانید از سایت دانلود نمایید.
این پروژه در مورد ژنراتور بادی می باشد به صورتی که ما در plc ان را شبیه سازی نموده و در حالت های زمان خطای شبکه مقدار توان اکتیو و راکتیو را اندازه گیری نموده و مقدار گشتاور را با توجه به شکل های زیر می توان تغییر داد تا سیستم در یک حالت پایداری در زمان خطای شبکه بتواند به کار خود ادامه دهد این پایان نامه کارشناسی ارشد بوده است و نمونه کار در سایت های دیگر ندارد.
زبان اَسمبلی (Assembly language) یک زبان نزدیک به سخت افزار است که در رابطه ی مستیم با دستورات سخت افزار قرار دارد و در واقع هر معماری با یک زبان اسمبلی خاص خودش شناخته میشود.زبان اسمبلی در هر سخت افزار تعداد دستور متفاوت و اپرندهای مختلفی دارد و دیگر زبانهای سطح بالا بر اساس همین زبان طراحی و نوشته میشوند.
این تقسیم کننده دو عدد 16 بیتی را از ورودی گرفته و حاصل تقسیم را بر اساس خارج قسمت و باقیمانده تقسیم در خروجی نمایش میدهد.الگوریتم تقیسم بر اساس شیفت و تفریق میاشد و هنگامی که عدد خروجی کمترین مقدار را دارد یعنی مقدار باقیمانده از مقدار مقسوم علیه کمتر شود یک کلاک به معنای پایان تقسیم در خروجی ایجاد میکند و علاوه بر آن مقدار باقی مانده و خارج قسمت را در خروجی نمایش میدهد. این پروژه با نرم افزار ...
در این پروژه یک بازوی مکانیکی طراحی و با استفاده از سروو موتور به کنترل آن میپردازیم.بازوی مکانیکی را با استفاده از اتوکد طراحی و با برش لیزر تمام قطعات آن را برش میدهیم و بعد با پیچ و مهره به هم اتصال میدهیم.در این پروژه از 4 عدد سروو موتور برای کنترل تمام بازوی مکانیکی استفاده شده است که به راحتی میتوان قطعات مختلف را با آن جابجا نمود.
میکرو کنترلر AT89C52 از شرکت Atmel یک میکزو کنترلر 8 بیتی از خانواده ی 8051 است که با ساختار CMOS طراحی شده و میتواند تا 24 مگا هرتز سرعت داشته باشد.از جمله امکانات این میکرو میتوان به 32 ورودی و خروجی بودن آن و همچنین 3 عدد تایمر کانتر 8 بیتی و 8 عدد وقفه و همچنین رابط سریال در آن اشاره کرد.برای برنامه نویسی این میکرو میتوان از زبان c و کامپایلر محبوب keil بهره برد البته با bascom ...
الکترونیک دانش مطالعهٔ عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه‌رساناها، مقاومت‌ها، القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی، قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک را تشکیل می‌دهد.
پروژه ضبط و پخش کننده صدا دارای واسط گرافیکی و امکانات پیشرفته با نرم افزار متلب را آماده کردیم.(این پروژه کامل و صد درصد تست شده است)   امکانات و قابلیتهای این پروژه: قابلیت کار با سیگنالهای صوتی تک کاناله، 8 و 16 بیتی قابلیت کار با سیگنالهای صوتی با هر فرکانس نمونه برداری در بازه 8 تا 32 کیلوهرتز امکان ضبط کردن، توقف هنگام ضبط و ادامه ضبط با واسط کاربری امکان تنظیم دقت چندیسازی و ...
در فایل زیر برای تمرین به چند سوال برنامه نویسی به زبان C به شرح زیر پاسخ داده ایم:1-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را صعودی مرتب نماید.2-برنامه ای بنویسید که دو عدد را بدون این که عملیات ضرب یا جمع استفاده نماید یک بار ضرب و یک بار تقسیم نمیاد.3-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را جمع و میانگین بگیرد.4-برنامه ای بنویسید که عددی 60 ...
سنسور DS18B20 به دلیل استفاده از یک سیم برای ارسال دیتا بسیار کاربردی و قابل استفاده در کاربردهای صنعتی است.درجه اطمینان این سنسور نسبت به سنسورهای تک سیمه دیگر بالاست لذا به کار بردن این سنسور در پروژه ای صنعتی توصیه میگردد.سنسور دماسنج DS18B20 از 9 تا 12 بیت محدوده کاری دارد و از نظر سنجش دما -55 درجه سانتی گراد و +125 درجه سانتی گراد می‌باشد. از ویژگی‌های بارز سنسور DS18B20 ارسال اطلاعات ...
ماژول ESP8266 یک ماژول قدرتمند و همه کاره در زمینه ی IOT است که در سالهای اخیر کاربردهای گسترده ای در اینترنت اشیا پیدا کرده و تنها نقطه ضعف این ماژول مصرف بالای ماژول در حدود 100 میلی آمپر و امکانات کم ماژول در حالت اسلیپ است که احتمالا در ورژنهای بعدی توسط سازنده مورد توجه قرار خواهد گرفت.در این پروژه سعی کرده ایم تا یک ماژول کاربردی شبیه به نود ام سیو NodeMCU  طراحی کنیم و با اتصال ...
این دستگاه یک ریموت کنترلر 4 کاناله است، به این معنی که قادر به کنترل ۴ وسیله برقی از راه دور با استفاده از فرستنده ها و گیرنده های رادیویی می باشد.در این پروژه از ماژولهای گیرنده ی ask استفاده شده است که ماژولهایی برای دریافت و دیکد دیتاهای ارسال شده بر اساس مدولاسیون دامنه میباشند.مدولاتور های دامنه هم ازران هستند و هم کم مصرف ولی عیب اصلی آنها نویز شدید روی موج ارسالی است که عملا در فرکانسهای ...
آموزش
«
  • میکروها
  • کامپیوتر سخت افزار
  • کاربردی
  • مکاترونیک
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • برق صنعتی
  • طراحی وب
  • کامپیوتر نرم افزار
  • آموزشmatlab
  • VHDL,VERILOG
  • FPGA
  • #C/C++
  • نرم افزارهای برق
  • اندروید
  • اینترنت اشیاء (IOT)
»
MPLAB یک آی دی ای (IDE) منتشر شده از شرکت میکرو چیپ برای توسعه برنامه بر روی چیپ های PIC میباشد که هم اکنون آخرین ورژن آن با نام MPLAB X منتشر شده است. اگر خود برنامه ی MPLAB X IDE رو نصب کنید فقط می توانید به زبان اسمبلی در این برنامه کد نویسی کنید برای اینکه بتونید به زبان C کد بنویسید باید MPLAB XC8 Compiler رو هم روی سیستم نصب داشته باشید. برای نصب MPLAB x شما باید جاوا را در سیستم نصب داشته ...
برای ثبت اختراع به کجا مراجعه کنیم؟ برای ثبت اختراع باید به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی واقع در تهران، خیابان میرداماد، تقاطع بزرگراه مدرس- میرداماد، مراجعه شود .
این پروژه ی تحت عنوان (( ربات مسیر یاب هفت سنسور )) که در سه فصل تهیه شده است ، فصل اول مستندات این پروژه به بررسی تعاریف خاصی که در زمینه رباتیک وجود دارد و همچنین موضوعات مرتبط با آن مانند تاریخچه رباتیک ، انواع رباتها ، دسته بندی رباتها  پرداخته ایم. در فصل دوم کاربرد رباتها و همچنین اجزاء رباتها را مورد بررسی قرار داده ایم. در فصل سوم ، ساختن ربات مسیر یاب ، شرح عملکرد ربات ، توضیحات ...
پس از سال ۲۰۰۰ که با فراگیر شدن اینترنت جهانی و مفهوم دهکده جهانی واژه اینترنت چیزها نیز مطرح شد که هدفش ایجاد یک سیستم یک پارچه با قابلیت کنترل از طریق شبکه بود.اما چالشهای اصلی این ایده شامل امنیت‌ و پیچیدگی سطوح اجرای و بستر نامناسب (اینترنت بستر قابل اطمینانی از نظر اتصال پایدار نیست) و همچنین نبود یک سخت افزار قدرتمند و ارزان با ارتباطی دو طرفه و پایدار با مصرف انرژی پایین که از اهداف اصلی ...
ریموت کنترل ها که به منظور کنترل از راه دور تجهیزات الکترونیکی استفاده می شوند، در بازار به صورت بصورت فیکس کد و لرن کد می باشند که در هر دو نوع این ریموت ها یک دیتای چهاربیتی به طریق کد دهی ارسال می شود. در اینجا به بررسی ویژگی ها و تفاوت های فیکس کد و لرن کد و اینکه کدام بهتر می باشد، می پردازیم.
فایرفاکس مرورگری کدباز، رایگان و انعطاف پذیر برای تمام کاربرانی است که می خواهند ضمن داشتن امنیت در اینترنت، از وب گردی لذت ببرند. معمولاً فایرفاکس انتخاب اول کاربران حرفه ای و البته برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است.
پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد . این زبان برنامه نویسی (در ایران پیتون هم تلفظ می شود) با داشتن کتابخانه های گسترده (library)روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد ...
شاید در نگاه اول یادگیری و کار با شبکه های عصبی رو سخت و زمان بر بدونید. البته منابع و پروژه های اندکی،به زبان فارسی در این رابطه وجود دارد و این خود یادگیری رو یه مقدار دشوار میکنه. در این فیلم آموزشی میخوام در قالب مثالی شما رو با جعبه ابزار شبکه عصبی و کار با شبکه عصبی در نرم افزار متلب آشنا کنم. قطعا اگر با چند مثال آشنا شوید و مراحل کار رو یاد بگیرید درمدت کوتاهی میتونید با شبکه ...
این خودآموز به زبان فارسی نگاشته شده و برای آشنایی مقدماتی با نحو زبان Verilog و توانایی‌های آن مفید است، مخاطب این خودآموز آن دسته از علاقه‌مندانی می‌باشند كه با زبان Verilog‌ آشنایی ندارند.زبان‌های توصیف سخت‌افزار یكی از مهمترین ابزار‌های مدرن طراحی سخت‌افزار‌ها می‌باشد كه كاربرد آنها در صنعت رو به افزایش ‌است به طوری كه امروزه عضو جدا نشدنی فرایند طراحی تا پیاده سازی سخت‌افزار‌های مدرن به شمار ...
نرم افزار ISE Design Suite محصولی از کمپانی Xilinx است که برای بهینه سازی نیرو و هزینه، از طریق بهره وری طراحی بیشتر، تولید شده است است. در واقع ابزارهای طراحی ISE با ارائه ی تکنولوژی هوشمند clock-gating، برای اولین بار، مصرف نیرو را تا سی درصد کاهش داده اند. همچنین این مجموعه نرم افزاری جدید پیشرفت هایی را در رزرو طراحی timing-driven، پشتیبانی برای طراحی plug-and-play و یک جریان طراحی بصری با ...
همان طور که می دانید توسط سوکت ها ما می توانیم میان برنامه ها و نرم افزارهای خود از راه دور ارتباط برقرار کنیم که البته این کار بین کامپیوترهای client و server انجام می شود.کلاینت در حقیقت، خدمات کامپیوتر بزرگتر را درخواست می کند. فرضا این خدمات می تواند شامل جست و جوی اطلاعات و ارسال انها به کلاینت باشد مانند هنگامی که یک پایگاه داده در وب مورد پرس و جو قرار می گیرد. نمونه های دیگری از این ...
سیستمهای کنترلی دستگاههای قدیمی علاوه بر استهلاک بالا و خرابیهای مکرر، راندمان کاری دستگاه را کاهش و زمان توقف و بلا استفاده بودن دستگاه را افزایش میدهند. با تبدیل این سیستمهای قدیمی به کنترلرهای مدرن و جدید علاوه بر اینکه زمان خواب دستگاه و خرابی های مکرر کاهش می یابد، باعث عیب یابی بسیار آسان، هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر و افزایش راندمان تولید میشود. از دیگر مزایای این سیستمها ثبت زمان کارکرد ...
رنگ های مختلفی که در طراحی لایه ها استفاده می شود  را می توان از ترکیب RGB یا همان Red Green Blue ایجاد کرد.برای هر رنگ 255 قطره داریم و قصد داریم رنگها را در شکل hex نمایش دهیم. همونطور که میدونید اعداد در مبنای هگزادسیمال به صورت زیر نمایش داده می شوند : 
هر روزه وسایل جدیدی، به اینترنت متصل می‌شوند. ساعت‌های هوشمند نمونه‌ای از این وسایل محسوب می‌شوند. خودروها، سیستم روشنایی خانه‌ها، یخچال‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، همگی وسایلی هستند که به عنوان یک واحد مستقل به اینترنت افزوده می‌شوند. امروزه کامپیوترها، دیگر الزاماً به آن شکل سنتی که ما می‌شناسیم (صفحه کلید و کیس و مانیتور)‌ نیستند. بلکه در قالب قطعات کوچک، میکروکنترلرها، تراشه‌های ...
مقالات
«
  • کامپیوتر
  • برق-الکترونیک
  • طرح توجیهی
  • گزارش کار آموزی
  • برق قدرت
»
سیستم محاسباتی گرید از گروهی از برنامه ها و منابع که در سراسر ماشینهای گرید گسترده شده اند تشکیل میشود. گرید دارای محیطی پویا و منابع توزیعشده غیرمتمرکز است. یکی از مهمترین موضوعات درزمینهی اجرای کارها در محیط توزیع شده مسئله زمانبندی کارها میباشد، هدف از زمانبندی، واگذاری بهینه و مناسب کارها به وظایف است. زمانبندی جز مسائل NP-Complete میباشد و الگوریتمهای قطعی برای حل اینگونه مسائل مناسب نیستند ...
امــروزه بحران مصرف برق شايد مسئله اي مشكل سـاز براي آينده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جويي در مصـرف برق شايد بتوان نيمي از اين مشكل را حل نمود ، اما با كمي تدبير مي توان كمك بزرگي به آينده و اقتصاد نمود . ساخت دستگاه آنالايزر (VCA005) تنها گامي در بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد ، اين دستگاه با آناليز كامل از مصـرف انرژي نموداري بصورت ماكزيمم و مينيمم مصرف در اختيار كاربر قرار مي دهـد ، ...
در این گزارش کارآموزی به مراحل مختلف انجام شده روی شیر خام برای تولید انواع فرآوردهای آن پرداخته شده،همچنین انواع دستگاهای مختلف کارخانه شیر و قسمتهای مختلف این دستگاها(میزان تولید، ظرفیت و...) ذکر شده است. در یک کارخانه شیر انواع و اقسام سنسور ها برای کنترل مراحل مختلف تولید به کار برده میشود. در بخش بعدی این گزارش مهمترین سنسور های به کار رفته در چرخه تولید کارخانه شیر و عملکرد آنها را شرح داده ...
پایان نامه ی پیش رو که در 242 صفحه جمع آوری شده است کاملترین پایان نامه موجود در زمینه ی بررسی تلفات در بخش توزیع و روش های کاهش آن میباشد. شبكه قدرت شامل سه بخش توليد ،انتقال و توزيع نيرو است . انرژي الكتريكي پس از توليد در نيروگاهها و عبور از شبكه هاي انتقال و توزيع به مصرف كنندگان مي رسد در اين مسير مقداري از انرژي بدلايل مختلف تلف مي شود قدمت بحث تلفات در بخش توزیع به اندازه قدمت صنعت برق مي ...