// آموزش برنامه نویسی جاوا قسمت ششم شی گرایی در جاوا - برق،رباتیک،کامپیوتر - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

سایت در حال به روز رسانی به نسخه ی جدید میباشد در صورت بروز مشکل با شماره ی 09213203841 تماس بگیرید

آموزش برنامه نویسی جاوا قسمت ششم شی گرایی در جاوا

اطلاعات بیشتر
7 سال 8 ماه قبل #380 توسط developzoom


شی ها و کلاس ها در جاوا

جاوا یک زبان شی گرا است. همانند سایر زبان های شی گرا که دارای ویژگی های شی گرایی هستند، جاوا نیز از مفاهیم اساسی زیر پشتیبانی می کند:

چند ریختی
وراثت
کپسوله سازی
انتزاع – مفهوم – برداشت
کلاس ها
اشیاء
نمونه
متد
پیام تجزیه
در این در قسمت از آموزش جاوا، به مفاهیم کلاس و اشیاء نگاهی خواهیم کرد.
شی: اشیاء یکسری خصوصیات (states) و رفتارها (behaviors) را دارند . به عنوان مثال:سگ خصوصیاتی مثل رنگ، نام، نژاد و همچنین رفتارهایی مانند تکان خوردن، پارس کردن و غذا خوردن را دارد. شی یک نمونه از کلاس است.

کلاس: کلاس الگو یا طرحی است که رفتارها و خصوصیات اشیایی که از آن پشتیبانی می کنند را توصیف می کند.

اشیا در جاوا

در این قسمت کمی عمیق تر به اینکه اشیا چه چیزی هستند، نگاه می کنیم. اگر دنیای واقعی را در نظر بگیریم، می توانیم اشیای زیادی را در اطراف خودمان پیدا کنیم. مانند، ماشین ها ، سگ ها، انسان ها و غیره. همه این شی ها خصوصیات و رفتارهایی دارند.
اگر سگ را بررسی کنیم، خصوصیات آن عبارت خواهند بود از : نام، نژاد، رنگ و رفتارهای آن عبارت خواهند بود از: تکان خوردن، پارس کردن، خوردن.
اگر اشیا در نرم افزار را با اشیای دنیای واقعی مقایسه کنیم، آنها کاراکترهای مشابه خیلی زیادی با هم خواهند داشت.
شی ها در نرم افزار نیز رفتارها و خصوصیات دارند. خصوصیات اشیای نرم افزار در فیلدها (fields) ذخیره می شوند و رفتارها با متدها نشان داده می شوند.
بنابراین در توسعه نرم افزار، متدها روی خصوصیات داخلی یک شی عمل می کنند و ارتباط شی با شی نیز با متدها انجام می گیرد.

کلاس ها در جاوا

کلاس طرحی است که از شی های منحصر بفرد ساخته می شود.
یک نمونه از کلاس در زیر آورده شده است:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
public class Dog{
String breed;
int ageC
String color;

void barking(){
}

void hungry(){
}

void sleeping(){
}
}
یک کلاس می تواند شامل هر یک از انواع متغیر های زیر باشد:

متغیرهای محلی (Local variables):

متغیرهای تعریف شده در داخل متدها، سازنده و یا بلوک ها، متغیرهای محلی نامیده می شوند. این متغیر در داخل متد تعریف و مقدار دهی اولیه خواهد شد و متغیر زمانی که متد به آخر رسانده شده است، نابود خواهد شد.

متغیرهای نمونه (Instance variables):

متغیرهای نمونه، متغیرها¬یی هستند که داخل کلاس اما در خارج متدها باشند. این متغیرها زمانی که کلاس ایجاد می شود مقداردهی اولیه می شوند .متغیرهای نمونه می توانند از داخل متدها، سازنده و یا بلوک¬های آن کلاس قابل دسترسی باشند.

متغیرهای کلاس (Class variables):

متغیرهای کلاس، متغیرهایی هستند که در کلاس و خارج از متدها، با کلمه کلیدی استاتیک (static) تعریف می شوند.
یک کلاس می تواند هر تعداد از متدها را برای دسترسی به مقدار انواع متدها داشته باشد. در مثال بالا، hungry() , sleeping() و barking() متد هستند.
زمانی که به دنبال مطالعه کلاس ها در زبان جاوا هستیم، باید موضوعات مهمی که در زیر بحث شده اند را بدانیم.

سازنده ها (Constructors):

در بحث کلاس ها، یکی از مهم ترین موضوعات فرعی سازنده است. هر کلاس دارای یک سازنده است. اگر ما به صراحت سازنده را برای یک کلاس ننویسیم، کامپایلر جاوا یک سازنده پیش فرض برای آن کلاس ایجاد می کند.
هر بار که یک شی جدید ایجاد می شود، حداقل یک سازنده فراخوانی می شود .قانون اصلی سازنده این است که نام آنها باید هم نام با کلاس¬شان باشد. یک کلاس می تواند بیش از یک سازنده داشته باشد.
مثالی از سازنده در زیر آورده شده است:

1
2
3
4
5
6
7
8
public class Puppy{
public Puppy(){
}

public Puppy(String name){
// This constructor has one parameter, name.
}
}

نحوه ایجاد شی در برنامه نویسی جاوا

همانطور که قبلا ذکر شد، کلاس طرحی برای اشیاء فراهم می کند. بنابراین اساسا یک آبجکت یا شی از یک کلاس ایجاد شده است. در جاوا، کلمه کلیدی new برای ایجاد اشیاء جدید استفاده می شود.
سه مرحله در هنگام ایجاد یک شی از کلاس وجود دارد:

تعریف یا اعلان (Declaration): اعلان متغیر با نام متغیر و نوع شی.
نمونه ها (Instantiation): کلمه کلیدی ‘new’ برای ایجاد شی استفاده می شود.
مقدار دهی اولیه: به دنبال کلمه کلیدی ‘new’ ، سازنده فراخوانی می شود. این فراخوانی شی جدید را مقدار دهی اولیه می کند.
به عنوان مثال ایجاد یک شی در زیر آورده شده است:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public class Puppy{

public Puppy(String name){
// This constructor has one parameter, name.
System.out.println("Passed Name is :" + name );
}

public static void main(String []args){
// Following statement would create an object myPuppy
Puppy myPuppy = new Puppy( "tommy" );
}
}


اگر برنامه فوق کامپایل و اجرا شود ، نتایج زیر را تولید می کند:

Passed Name is :tommy
دسترسی به متغیرهای نمونه و متدها:

متغیرهای نمونه و متدها از طریق اشیاء ایجاد شده قابل دسترسی هستند. روش خوب برای دسترسی به متغیر نمونه به شرح زیر می باشد:

1
2
3
4
5
6
7
8
/* First create an object */
ObjectReference = new Constructor();

/* Now call a variable as follows */
ObjectReference.variableName;

/* Now you can call a class method as follows */
ObjectReference.MethodName();
مثال:
در این مثال چگونگی دسترسی به متغیرهای نمونه و متدهای یک کلاس شرح داده شده است:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
public class Puppy{

int puppyAge;

public Puppy(String name){
// This constructor has one parameter, name.
System.out.println("Name chosen is :" + name );
}

public void setAge( int age ){
puppyAge = age;
}

public int getAge( ){
System.out.println("Puppy's age is :" + puppyAge );
return puppyAge;
}

public static void main(String []args){
/* Object creation */
Puppy myPuppy = new Puppy( "tommy" );

/* Call class method to set puppy's age */
myPuppy.setAge( 2 );

/* Call another class method to get puppy's age */
myPuppy.getAge( );

/* You can access instance variable as follows as well */
System.out.println("Variable Value :" + myPuppy.puppyAge );
}
}
اگر برنامه فوق کامپایل و اجرا شود، نتایج زیر را تولید خواهد کرد:

Name chosen is :tommy Puppy’s age is :2 Variable Value :2

قوانین اعلان فایل منبع:

به عنوان آخرین بخش از این قسمت اجازه دهید به قوانین اعلان فایل منبع بپردازیم. این قوانین در هنگام تعریف کلاس ها، وارد کردن خصوصیات و بسته خصوصیات در یک فایل منبع ضروری است.

می تواند تنها یک کلاس عمومی برای هر فایل منبع وجود داشته باشد.
یک فایل منبع می توانید چندین کلاس غیر عمومی داشته باشد.
نام کلاس عمومی باید نام فایل منبع باشد و همچنین باید به آخر آن java. اضافه شوند. به عنوان مثال: نام کلاس public class Employee{} است پس فایل منبع باید java باشد.
اگر کلاس در داخل یک بسته تعریف شده است، پس تعریف بسته باید اولین تعریف در فایل منبع باشد.
اگر از import استفاده شده است پس باید بین تعریف بسته و تعریف کلاس نوشته شود. اگر هیچ تعریف بسته ای وجود نداشته باشد آنگاه import باید در خط اول فایل منبع باشد.
import و تعریف بسته به همه کلاس­های موجود در فایل منبع اعمال خواهد شد. تعریف import و بسته مختلف به کلاس های مختلف در فایل منبع غیر ممکن است.
کلاس دارای چندین سطح دسترسی هستند و انواع مختلفی از کلاس وجود دارد. کلاسهای انتزاعی، کلاس های نهایی، و غیره. ما در مورد تمام این کلاس ها توضیح خواهیم داد.
جدا از انواع کلاس های ذکر شده در بالا، جاوا همچنین دارای برخی از کلاس های خاص به نام کلاس های داخلی و کلاس های ناشناس(Anonymous) است.

بسته ها در جاوا:

به طور ساده، بسته یک راه طبقه بندی کلاس ها و رابط¬ها است. هنگامی که برنامه های کاربردی به زبان جاوا توسعه پیدا می کنند، صدها کلاس ها و رابط نوشته خواهند شد، بنابراین طبقه بندی این کلاس¬ها اجباری است و همچنین باعث بقای بسیار ساده تر برنامه می شود.

تعریف Import :

در جاوا اگر یک نام کامل، شامل بسته و نام کلاس، داده شده باشد، کامپایلر به راحتی می توانید کد منبع و یا کلاس را مکان یابی کند. Import statement راهی برای مشخص کردن موقعیت مناسب برای کامپایلر برای پیدا کردن کلاس خاص است.
به عنوان مثال، خط زیر از کامپایلر می خواهد تا تمام کلاس های موجود در دایرکتور java_installation/java/io را بارگذاری نماید.

1
import java.io.*;
حالا به یک مثال کاربردی از مباحثی که در این آموزش مطرح شد می پردازیم تا کاملا با مفهوم شی و کلاس در جاوا آشنا شوید.
در این مطالعه موردی دو کلاس به نام های Employee و EmployeeTest ایجاد خواهیم کرد.
ابتدا notepad را باز کرده و کد زیر را اضافه کنید. به یاد داشته باشید این، کلاس Employee است و کلاس یک کلاس عمومی است. اکنون، این فایل منبع را با نام Employee.java. ذخیره کنید.
کلاس Employee دارای چهار متغیرهای نمونه name, age, designation وsalary است. این کلاس دارای یک سازنده است که صریحا تعریف شده است، که طول پارامتر می گیرد.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
import java.io.*;

public class Employee{

String name;
int age;
String designation;
double salary;

// This is the constructor of the class Employee
public Employee(String name){
this.name = name;
}
// Assign the age of the Employee to the variable age.
public void empAge(int empAge){
age = empAge;
}
/* Assign the designation to the variable designation.*/
public void empDesignation(String empDesig){
designation = empDesig;
}
/* Assign the salary to the variable salary.*/
public void empSalary(double empSalary){
salary = empSalary;
}
/* Print the Employee details */
public void printEmployee(){
System.out.println("Name:"+ name );
System.out.println("Age:" + age );
System.out.println("Designation:" + designation );
System.out.println("Salary:" + salary);
}
}
همانطور که قبلا در این آموزش گفته شد، پردازش از متد اصلی شروع می شود. بنابراین در اینجا کلاس Employee باید اجرا شود تا متداصلی و اشیاء ایجاد شوند. ما یک کلاس جداگانه برای انجام این کارها ایجاد خواهیم کرد.
در زیر کلاس EmployeeTest آورده شده است، که دو نمونه از کلاس Employee ایجاد می کند و برای هر شی متدها را فراخوانی می کند تا برای هر متغییر مقادیری را تخصیص دهد.
کد زیر را در فایل EmployeeTest.java ذخیره کنید.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
import java.io.*;

public class EmployeeTest{

public static void main(String args[]){
/* Create two objects using constructor */
Employee empOne = new Employee("James Smith");
Employee empTwo = new Employee("Mary Anne");

// Invoking methods for each object created
empOne.empAge(26);
empOne.empDesignation("Senior Software Engineer");
empOne.empSalary(1000);
empOne.printEmployee();

empTwo.empAge(21);
empTwo.empDesignation("Software Engineer");
empTwo.empSalary(500);
empTwo.printEmployee();
}
}
اکنون اگر هر دو کلاس را کامپایل کرده و سپس کلاس EmployeeTest را اجرا کنید نتایج را همانند زیر مشاهده خواهید کرد.

C:\> javac Employee.java C:\> javac EmployeeTest.java C:\> java EmployeeTest Name:James Smith Age:26 Designation:Senior Software Engineer Salary:1000.0 Name:Mary Anne Age:21 Designation:Software Engineer Salary:500.0

منبع : آموزش برنامه نویسی

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

قدرت گرفته از كيوننا
پروژه ها
«
  • PIC micro
  • ARM micro
  • FPGA
  • پروژهPLC-wincc
  • کامپیوتر نرم افزار
  • سخت افزار
  • روباتیک
  • میکروهای قدیمی
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • پروژه matlab
  • #C/C++
  • آردوینو
  • esp8266
  • AVR
»
این پروژه توسط یکی از دوستان ارسال شده و یک ساعت در سایز بزرگ با میکرو pic هستش که میتونه دما و ساعت رو نمایش بده و فایل پروتیوس شماتیک و pcb رو هم داره و نکته مثبت مدار pcb سون سگمنت هستش که با استفاده از led طراحی شده و شما میتونید از همین pcb در مدارات دیگه هم استفاده کنید و خیلی جاها به کار میاد.پروژه مشابه همین با AVR که قبلاً تو سایت قرار داده بودم رو هم میتونید نگاه کنید.سون سگمنت کاتد ...
این برد آموزشی arm رو از توی اینترنت گرفتم که تمام قطعاتش smd و pcb اون نیاز به متالیزه داشت از اونجائی که تو بیشتر شهر های ایران متالیزه نمیکنند تمام قطعاتشو تبدیل به DIP کردم و گذاشتم تو سایت چند تا via زیر میکرو هست که میتونید یک سیم افشان لخت کنید یک رشته از اونو از بالا کج کنید و با کمترین مقدار لحیم بالارو با پائین فیبر اتصال بدید من امتحان کردم جواب داد همان گونه که در تصویر میبینید ...
این برنامه با زبان vhdl نوشته شده و موج pwm را بر اساس عدد وارد شده تولید و به خروجی ارسال میکند.در این برنامه عدد 30 به معنای pwm کامل و 0 به معنای بدون موج خروجی میباشد.پروژه بر اساس ise طراحی شده است و برنامه ise را میتوانید از سایت دانلود نمایید.
این پروژه در مورد ژنراتور بادی می باشد به صورتی که ما در plc ان را شبیه سازی نموده و در حالت های زمان خطای شبکه مقدار توان اکتیو و راکتیو را اندازه گیری نموده و مقدار گشتاور را با توجه به شکل های زیر می توان تغییر داد تا سیستم در یک حالت پایداری در زمان خطای شبکه بتواند به کار خود ادامه دهد این پایان نامه کارشناسی ارشد بوده است و نمونه کار در سایت های دیگر ندارد.
زبان اَسمبلی (Assembly language) یک زبان نزدیک به سخت افزار است که در رابطه ی مستیم با دستورات سخت افزار قرار دارد و در واقع هر معماری با یک زبان اسمبلی خاص خودش شناخته میشود.زبان اسمبلی در هر سخت افزار تعداد دستور متفاوت و اپرندهای مختلفی دارد و دیگر زبانهای سطح بالا بر اساس همین زبان طراحی و نوشته میشوند.
این تقسیم کننده دو عدد 16 بیتی را از ورودی گرفته و حاصل تقسیم را بر اساس خارج قسمت و باقیمانده تقسیم در خروجی نمایش میدهد.الگوریتم تقیسم بر اساس شیفت و تفریق میاشد و هنگامی که عدد خروجی کمترین مقدار را دارد یعنی مقدار باقیمانده از مقدار مقسوم علیه کمتر شود یک کلاک به معنای پایان تقسیم در خروجی ایجاد میکند و علاوه بر آن مقدار باقی مانده و خارج قسمت را در خروجی نمایش میدهد. این پروژه با نرم افزار ...
در این پروژه یک بازوی مکانیکی طراحی و با استفاده از سروو موتور به کنترل آن میپردازیم.بازوی مکانیکی را با استفاده از اتوکد طراحی و با برش لیزر تمام قطعات آن را برش میدهیم و بعد با پیچ و مهره به هم اتصال میدهیم.در این پروژه از 4 عدد سروو موتور برای کنترل تمام بازوی مکانیکی استفاده شده است که به راحتی میتوان قطعات مختلف را با آن جابجا نمود.
میکرو کنترلر AT89C52 از شرکت Atmel یک میکزو کنترلر 8 بیتی از خانواده ی 8051 است که با ساختار CMOS طراحی شده و میتواند تا 24 مگا هرتز سرعت داشته باشد.از جمله امکانات این میکرو میتوان به 32 ورودی و خروجی بودن آن و همچنین 3 عدد تایمر کانتر 8 بیتی و 8 عدد وقفه و همچنین رابط سریال در آن اشاره کرد.برای برنامه نویسی این میکرو میتوان از زبان c و کامپایلر محبوب keil بهره برد البته با bascom ...
الکترونیک دانش مطالعهٔ عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه‌رساناها، مقاومت‌ها، القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی، قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک را تشکیل می‌دهد.
پروژه ضبط و پخش کننده صدا دارای واسط گرافیکی و امکانات پیشرفته با نرم افزار متلب را آماده کردیم.(این پروژه کامل و صد درصد تست شده است)   امکانات و قابلیتهای این پروژه: قابلیت کار با سیگنالهای صوتی تک کاناله، 8 و 16 بیتی قابلیت کار با سیگنالهای صوتی با هر فرکانس نمونه برداری در بازه 8 تا 32 کیلوهرتز امکان ضبط کردن، توقف هنگام ضبط و ادامه ضبط با واسط کاربری امکان تنظیم دقت چندیسازی و ...
در فایل زیر برای تمرین به چند سوال برنامه نویسی به زبان C به شرح زیر پاسخ داده ایم:1-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را صعودی مرتب نماید.2-برنامه ای بنویسید که دو عدد را بدون این که عملیات ضرب یا جمع استفاده نماید یک بار ضرب و یک بار تقسیم نمیاد.3-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را جمع و میانگین بگیرد.4-برنامه ای بنویسید که عددی 60 ...
سنسور DS18B20 به دلیل استفاده از یک سیم برای ارسال دیتا بسیار کاربردی و قابل استفاده در کاربردهای صنعتی است.درجه اطمینان این سنسور نسبت به سنسورهای تک سیمه دیگر بالاست لذا به کار بردن این سنسور در پروژه ای صنعتی توصیه میگردد.سنسور دماسنج DS18B20 از 9 تا 12 بیت محدوده کاری دارد و از نظر سنجش دما -55 درجه سانتی گراد و +125 درجه سانتی گراد می‌باشد. از ویژگی‌های بارز سنسور DS18B20 ارسال اطلاعات ...
ماژول ESP8266 یک ماژول قدرتمند و همه کاره در زمینه ی IOT است که در سالهای اخیر کاربردهای گسترده ای در اینترنت اشیا پیدا کرده و تنها نقطه ضعف این ماژول مصرف بالای ماژول در حدود 100 میلی آمپر و امکانات کم ماژول در حالت اسلیپ است که احتمالا در ورژنهای بعدی توسط سازنده مورد توجه قرار خواهد گرفت.در این پروژه سعی کرده ایم تا یک ماژول کاربردی شبیه به نود ام سیو NodeMCU  طراحی کنیم و با اتصال ...
این دستگاه یک ریموت کنترلر 4 کاناله است، به این معنی که قادر به کنترل ۴ وسیله برقی از راه دور با استفاده از فرستنده ها و گیرنده های رادیویی می باشد.در این پروژه از ماژولهای گیرنده ی ask استفاده شده است که ماژولهایی برای دریافت و دیکد دیتاهای ارسال شده بر اساس مدولاسیون دامنه میباشند.مدولاتور های دامنه هم ازران هستند و هم کم مصرف ولی عیب اصلی آنها نویز شدید روی موج ارسالی است که عملا در فرکانسهای ...
آموزش
«
  • میکروها
  • کامپیوتر سخت افزار
  • کاربردی
  • مکاترونیک
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • برق صنعتی
  • طراحی وب
  • کامپیوتر نرم افزار
  • آموزشmatlab
  • VHDL,VERILOG
  • FPGA
  • #C/C++
  • نرم افزارهای برق
  • اندروید
  • اینترنت اشیاء (IOT)
»
MPLAB یک آی دی ای (IDE) منتشر شده از شرکت میکرو چیپ برای توسعه برنامه بر روی چیپ های PIC میباشد که هم اکنون آخرین ورژن آن با نام MPLAB X منتشر شده است. اگر خود برنامه ی MPLAB X IDE رو نصب کنید فقط می توانید به زبان اسمبلی در این برنامه کد نویسی کنید برای اینکه بتونید به زبان C کد بنویسید باید MPLAB XC8 Compiler رو هم روی سیستم نصب داشته باشید. برای نصب MPLAB x شما باید جاوا را در سیستم نصب داشته ...
برای ثبت اختراع به کجا مراجعه کنیم؟ برای ثبت اختراع باید به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی واقع در تهران، خیابان میرداماد، تقاطع بزرگراه مدرس- میرداماد، مراجعه شود .
این پروژه ی تحت عنوان (( ربات مسیر یاب هفت سنسور )) که در سه فصل تهیه شده است ، فصل اول مستندات این پروژه به بررسی تعاریف خاصی که در زمینه رباتیک وجود دارد و همچنین موضوعات مرتبط با آن مانند تاریخچه رباتیک ، انواع رباتها ، دسته بندی رباتها  پرداخته ایم. در فصل دوم کاربرد رباتها و همچنین اجزاء رباتها را مورد بررسی قرار داده ایم. در فصل سوم ، ساختن ربات مسیر یاب ، شرح عملکرد ربات ، توضیحات ...
پس از سال ۲۰۰۰ که با فراگیر شدن اینترنت جهانی و مفهوم دهکده جهانی واژه اینترنت چیزها نیز مطرح شد که هدفش ایجاد یک سیستم یک پارچه با قابلیت کنترل از طریق شبکه بود.اما چالشهای اصلی این ایده شامل امنیت‌ و پیچیدگی سطوح اجرای و بستر نامناسب (اینترنت بستر قابل اطمینانی از نظر اتصال پایدار نیست) و همچنین نبود یک سخت افزار قدرتمند و ارزان با ارتباطی دو طرفه و پایدار با مصرف انرژی پایین که از اهداف اصلی ...
ریموت کنترل ها که به منظور کنترل از راه دور تجهیزات الکترونیکی استفاده می شوند، در بازار به صورت بصورت فیکس کد و لرن کد می باشند که در هر دو نوع این ریموت ها یک دیتای چهاربیتی به طریق کد دهی ارسال می شود. در اینجا به بررسی ویژگی ها و تفاوت های فیکس کد و لرن کد و اینکه کدام بهتر می باشد، می پردازیم.
فایرفاکس مرورگری کدباز، رایگان و انعطاف پذیر برای تمام کاربرانی است که می خواهند ضمن داشتن امنیت در اینترنت، از وب گردی لذت ببرند. معمولاً فایرفاکس انتخاب اول کاربران حرفه ای و البته برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است.
پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد . این زبان برنامه نویسی (در ایران پیتون هم تلفظ می شود) با داشتن کتابخانه های گسترده (library)روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد ...
شاید در نگاه اول یادگیری و کار با شبکه های عصبی رو سخت و زمان بر بدونید. البته منابع و پروژه های اندکی،به زبان فارسی در این رابطه وجود دارد و این خود یادگیری رو یه مقدار دشوار میکنه. در این فیلم آموزشی میخوام در قالب مثالی شما رو با جعبه ابزار شبکه عصبی و کار با شبکه عصبی در نرم افزار متلب آشنا کنم. قطعا اگر با چند مثال آشنا شوید و مراحل کار رو یاد بگیرید درمدت کوتاهی میتونید با شبکه ...
این خودآموز به زبان فارسی نگاشته شده و برای آشنایی مقدماتی با نحو زبان Verilog و توانایی‌های آن مفید است، مخاطب این خودآموز آن دسته از علاقه‌مندانی می‌باشند كه با زبان Verilog‌ آشنایی ندارند.زبان‌های توصیف سخت‌افزار یكی از مهمترین ابزار‌های مدرن طراحی سخت‌افزار‌ها می‌باشد كه كاربرد آنها در صنعت رو به افزایش ‌است به طوری كه امروزه عضو جدا نشدنی فرایند طراحی تا پیاده سازی سخت‌افزار‌های مدرن به شمار ...
نرم افزار ISE Design Suite محصولی از کمپانی Xilinx است که برای بهینه سازی نیرو و هزینه، از طریق بهره وری طراحی بیشتر، تولید شده است است. در واقع ابزارهای طراحی ISE با ارائه ی تکنولوژی هوشمند clock-gating، برای اولین بار، مصرف نیرو را تا سی درصد کاهش داده اند. همچنین این مجموعه نرم افزاری جدید پیشرفت هایی را در رزرو طراحی timing-driven، پشتیبانی برای طراحی plug-and-play و یک جریان طراحی بصری با ...
همان طور که می دانید توسط سوکت ها ما می توانیم میان برنامه ها و نرم افزارهای خود از راه دور ارتباط برقرار کنیم که البته این کار بین کامپیوترهای client و server انجام می شود.کلاینت در حقیقت، خدمات کامپیوتر بزرگتر را درخواست می کند. فرضا این خدمات می تواند شامل جست و جوی اطلاعات و ارسال انها به کلاینت باشد مانند هنگامی که یک پایگاه داده در وب مورد پرس و جو قرار می گیرد. نمونه های دیگری از این ...
سیستمهای کنترلی دستگاههای قدیمی علاوه بر استهلاک بالا و خرابیهای مکرر، راندمان کاری دستگاه را کاهش و زمان توقف و بلا استفاده بودن دستگاه را افزایش میدهند. با تبدیل این سیستمهای قدیمی به کنترلرهای مدرن و جدید علاوه بر اینکه زمان خواب دستگاه و خرابی های مکرر کاهش می یابد، باعث عیب یابی بسیار آسان، هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر و افزایش راندمان تولید میشود. از دیگر مزایای این سیستمها ثبت زمان کارکرد ...
رنگ های مختلفی که در طراحی لایه ها استفاده می شود  را می توان از ترکیب RGB یا همان Red Green Blue ایجاد کرد.برای هر رنگ 255 قطره داریم و قصد داریم رنگها را در شکل hex نمایش دهیم. همونطور که میدونید اعداد در مبنای هگزادسیمال به صورت زیر نمایش داده می شوند : 
هر روزه وسایل جدیدی، به اینترنت متصل می‌شوند. ساعت‌های هوشمند نمونه‌ای از این وسایل محسوب می‌شوند. خودروها، سیستم روشنایی خانه‌ها، یخچال‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، همگی وسایلی هستند که به عنوان یک واحد مستقل به اینترنت افزوده می‌شوند. امروزه کامپیوترها، دیگر الزاماً به آن شکل سنتی که ما می‌شناسیم (صفحه کلید و کیس و مانیتور)‌ نیستند. بلکه در قالب قطعات کوچک، میکروکنترلرها، تراشه‌های ...
مقالات
«
  • کامپیوتر
  • برق-الکترونیک
  • طرح توجیهی
  • گزارش کار آموزی
  • برق قدرت
»
سیستم محاسباتی گرید از گروهی از برنامه ها و منابع که در سراسر ماشینهای گرید گسترده شده اند تشکیل میشود. گرید دارای محیطی پویا و منابع توزیعشده غیرمتمرکز است. یکی از مهمترین موضوعات درزمینهی اجرای کارها در محیط توزیع شده مسئله زمانبندی کارها میباشد، هدف از زمانبندی، واگذاری بهینه و مناسب کارها به وظایف است. زمانبندی جز مسائل NP-Complete میباشد و الگوریتمهای قطعی برای حل اینگونه مسائل مناسب نیستند ...
امــروزه بحران مصرف برق شايد مسئله اي مشكل سـاز براي آينده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جويي در مصـرف برق شايد بتوان نيمي از اين مشكل را حل نمود ، اما با كمي تدبير مي توان كمك بزرگي به آينده و اقتصاد نمود . ساخت دستگاه آنالايزر (VCA005) تنها گامي در بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد ، اين دستگاه با آناليز كامل از مصـرف انرژي نموداري بصورت ماكزيمم و مينيمم مصرف در اختيار كاربر قرار مي دهـد ، ...
در این گزارش کارآموزی به مراحل مختلف انجام شده روی شیر خام برای تولید انواع فرآوردهای آن پرداخته شده،همچنین انواع دستگاهای مختلف کارخانه شیر و قسمتهای مختلف این دستگاها(میزان تولید، ظرفیت و...) ذکر شده است. در یک کارخانه شیر انواع و اقسام سنسور ها برای کنترل مراحل مختلف تولید به کار برده میشود. در بخش بعدی این گزارش مهمترین سنسور های به کار رفته در چرخه تولید کارخانه شیر و عملکرد آنها را شرح داده ...
پایان نامه ی پیش رو که در 242 صفحه جمع آوری شده است کاملترین پایان نامه موجود در زمینه ی بررسی تلفات در بخش توزیع و روش های کاهش آن میباشد. شبكه قدرت شامل سه بخش توليد ،انتقال و توزيع نيرو است . انرژي الكتريكي پس از توليد در نيروگاهها و عبور از شبكه هاي انتقال و توزيع به مصرف كنندگان مي رسد در اين مسير مقداري از انرژي بدلايل مختلف تلف مي شود قدمت بحث تلفات در بخش توزیع به اندازه قدمت صنعت برق مي ...