// 5 نکته برای تهیه یک ویدیوی بازاریابی تاثیرگذار - برق،رباتیک،کامپیوتر - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

سایت در حال به روز رسانی به نسخه ی جدید میباشد در صورت بروز مشکل با شماره ی 09213203841 تماس بگیرید

× به الکترونیکا خوش آمديد

به ما و كاربران ما بگوئيد چه كسي هستيد, چه چيزي دوست داريد و چرا عضو اين سايت شديد.
ما به همه اعضاء جديد خوش آمد ميگوئيم و اميدواريم كه زياد شما را اينجا ببينيم !

5 نکته برای تهیه یک ویدیوی بازاریابی تاثیرگذار

اطلاعات بیشتر
7 سال 1 ماه قبل #534 توسط excellentwebsite
واضح است که تولید یک ویدیو (یا مجموعه ای از ویدیوها) برای کمک به بازاریابی محصولات یا خدمات شما سودمند خواهد بود. در واقع، تهیه ویدیو برای بازاریابی راهی آسان با قابلیت به اشتراک گذاری برای انتقال پیام اصلی شرکت شما است.

با اینحال، این احتمال وجود دارد که خودتان منابع لازم برای تولید یک کلیپ یا زمان مورد نیاز برای یادگیری کار با نرم افزارهای ویرایش ویدیو را در اختیار نداشته باشید.
به نظر می رسد که اگر تجربه زیادی در تولید ویدیو ندارید، تنها گزینه شما این باشد که مبلغ فراوانی به فرد دیگری بپردازید تا این کار را برای شما انجام دهد و یا اینکه خودتان یک ویدیوی افتضاح را سرهم بندی کنید.

خبر خوب این است که گزینه سومی هم وجود دارد. علیرغم منابع محدود، همواره بسیاری از شرکت ها کار خود را با تولید ویدیوهای بی نظیری آغاز می کنند. این مطلب را مطالعه کنید تا نسبت به پنج نکته مهم برای تولید یک ویدیوی فوق العاده جهت بازاریابی کسب و کار خود آگاهی پیدا کنید.



1. شخصیت خود را به نمایش بگذارید

احتمالا شما اولین سازنده محصولی که تولید می کنید نیستید. مهم ترین چالش بازاریابی که در طول آغاز به کار خود با آن مواجه خواهید شد این است که چگونه می توانید از رقبای خود در آن حوزه کاری متمایز باشید. به عنوان مثال اگر محصول شما یک اسب چوبی گهواره ای باشد، چه چیزی اسب چوبی گهواره ای دوستدار محیط زیست شما را از بقیه پیش می اندازد؟

می توان گفت که تقریبا هیچ یک از مشتریان توضیح مکتوب هزار کلمه ای شما درباره اینکه چرا اسب گهواره ای چوبی تان نسبت به محصول رقبای شما سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد را مطالعه نخواهد کرد. برای مردم عادی، محتوای تصویری بسیار قابل هضم تر و موثرتر است و قابلیت به اشتراک گذاری بیشتری نیز دارد. اگر بتوانید راهی برای نمایش دادن شخصیت محصول خود (یا شرکت تان یا خودتان) پیدا کنید که حس تفاهم ایجاد کرده و به یادماندنی باشد، امتیاز اضافی نامحدودی برای خود در بازار کسب می کنید.

آیا تاکنون تنها به این دلیل که شخصیت یک برند را پسندیده اید از آن خرید کرده اید؟ این احتمال وجود دارد که یک قطعه محتوای بصری - شاید یک ویدیو – را مشاهده کرده باشید و از آنجایی که به نظرتان دوست داشتنی آمده است با آن ارتباط برقرار کرده اید. تولید این چنین محتوای ویدیویی را در دستور کار قرار دهید. اگر مورد علاقه مردم قرار بگیرید، این علاقه را با تبدیل شدن به مشتری شما به شما نشان خواهند داد.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

درباره مهارتی که در جلوی دوربین می توانید از خود به نمایش بگذارید با خودتان صادق باشید. آیا شریک تان بهتر می تواند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد؟ به جای خودتان از او در جلوی دوربین استفاده کنید. ممکن است صحبت کردن پشت میکروفون با مخاطبی که نمی بینید آسان به نظر برسد، اما اغلب اینطور نیست. چند برداشت انجام دهید، همه را آپلود کنید و مکث های ناخوشایند را ویرایش کنید. به برش و قطعه قطعه کردن کلیپ ها ادامه دهید تا زمانی که انتقال از بخشی به بخش دیگر (transitions) طبیعی به نظر برسد.

مردم دوست دارند با مشاهده پشت پرده برند، درباره شخصیت آن اطلاعات کسب کنند. اگر یک محصول فیزیکی تولید می کنید، یک راه فوق العاده برای ایجاد درک نسبت به محصولتان این است که قطعه فیلمی از فرآیند تولید تهیه کنید. اگر لحظه خاصی را از دست دادید، از استفاده از دوربین موبایل تان درنگ نکنید، این لحظه می تواند افزودن آخرین جزئیات برای یکی از محصولات فوق العاده ی شما باشد، یا اینکه لحظه ای باشد که رئیس تیم توسعه دهندگان شما پشت میز خود خوابیده است.



2. کار خود را توضیح دهید:

آیا هرگز به شوخی گفته اید که با کار خود ازدواج کرده اید؟ اینجا هم همانند یک ازدواج معمولی، "همسر" خود را به شکل شگفت آوری می شناسید. شما چیزهایی درباره یکدیگر می دانید که هیچ کس از آنها اطلاعی ندارد.

شما بهتر از هر فرد دیگری محصول خود را می شناسید. این خیلی خوب است، اما ممکن است این اشتباه را مرتکب شوید که تصور کنید همه مانند شما از زیر و زبر محصول شما آگاهی دارند. تنها به این دلیل که تصور می کنید که در فهرست امکانات فوق العاده محصول شما، موارد 1 تا 4 واضح هستند، به سراغ بازاریابی مورد شماره 5 نروید.
چنان به محصول خود نگاه کنید که گویی اصلا نمی دانید چیست، چه کاری انجام می دهد، یا چه مسائلی را می تواند حل کند. ماجرای محصولتان را طوری برای خود تعریف کنید که گویی هیچ اطلاعی از آن ندارید. سپس این داستان را برای بقیه بازگو کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

اگر برای یک محصول دیجیتال بازاریابی انجام می دهید، زمان آن فرا رسیده است که تصویربرداری با کیفیت از صفحه نمایش را یادبگیرید. استفاده معمول از محصول خود را نشان دهید، با این حال به سرعت به سراغ این کار نروید – از تصویربرداری از صفحه برای نمایش مساله یا مشکلی که محصول شما قادر به حل آن است استفاده کنید. اگر تماشاگر بتواند با شما در مساله ای که به نمایش گذاشته اید همزادپنداری کند، به هنگامی که محصول خود را معرفی می کنید به میزان بسیار بیشتری جذب محصول شما خواهد شد. از تکرار استفاده کنید و بیش از حد سریع جلو نروید. این اولین باری است که آنها محصولتان را در عمل می بینند و شما باید فرصتی برای تجربه تاثیر کامل ویژگیهای آن برایشان فراهم کنید.

اگر یک محصول فیزیکی را معرفی می کنید، بر نمایش کارکرد محصول و بر اینکه چگونه می تواند به مشتریان کمک کند تمرکز کنید. ویدیوهای دمو یا تبلیغاتی که برای محصولات محبوب مرتبط با فناوری دیده اید را به خاطر بیاورید. این ویدیوها دو یا سه دقیقه را صرف صحبت درباره عمر باتری یا حجم حافظه آن نمی کنند. آنها از این سرمایه ویدیویی برای نشان دادن محصول خود در عمل استفاده می کنند، در همان حالتی که یک مشتری معمولی می خواهد از آن استفاده کند.

کاری کنید که ویدیوی شما سودمند و کمک کننده باشد و حتی به سمت و سوی توضیح بیش از حد متمایل شود. از زیرنویس یا توضیحات ویدیویی برای توضیح هرچیزی که واضح به نظر نمی رسد و یا جهت اضافه کردن مکملی به توضیحات صوتی خود روی ویدیو استفاده کنید.



3. ارزش ارائه کنید:

فارغ از باور شما، همه مردم برای مشاهده ویدیوی شما از ابتدا تا انتها تمایلی ندارند، حتی اگر کوتاه باشد. چرا باید چنین تمایلی داشته باشند؟ میلیون ها ویدیو در اینترنت وجود دارد، و حتی در برخی از آنها گربه های ملوس هم نقش آفرینی می کنند!

مشخص کنید ویدیوی شما باید چه ارزشی برای مخاطب خود به نمایش بگذارد. آیا داستان فوق العاده ای را روایت می کند؟ آیا راه حل یک مشکل را توضیح می دهد؟ آیا مخاطب را یکی از افراد حلقه درونی شرکت در نظر گرفته و پاداشی همانند یک کد تخفیف یا لینکی برای یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهد؟ و یا تنها سه دقیقه پر از گزافه گویی های شما جلوی دوربین است، مثلا با این موضوع که چرا اسب های گهواره ای چوبی که با محیط زیست سازگاری ندارند بدترین اختراع بشر هستند؟

مقداری ارزش و سودمندی برای مخاطب به ویدیوی خود اضافه کرده و توجه کنید که اشتراک گذاری آن از حلقه داخلی دوستان و همکاران علاقمند به اسب های گهواره ای فراتر برود. فارغ از باور شما، مردم نوع دوست هستند – اگر ببینند از مشاهده ویدیوی شما به وضوح، سودی حاصل می شود، نسبت به اشتراک گذاری آن با دوستان و مخاطبانشان از خود علاقه نشان می دهند.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

آخرین ویدیویی که به اشتراک گذاشته اید را به یاد بیاورید. چرا آن را به اشتراک گذاشتید؟ اگر مثل غالب مردم باشید، به احتمال زیاد می خواستید مرجعیت و اعتبار خود را درباره آن موضوع به اثبات برسانید. شما می خواستید اولین فردی باشید که آن بخش از اطلاعات را با افرادی که در حلقه ارتباطی شما بودند به اشتراک می گذارد. دلیل اغلب اشتراک گذاری های محتوا همین است – برای کسب اعتبار اجتماعی.

شما می توانید با خلق ویدیوهای آموزنده و هوشمندانه، اعتباری که مردم می خواهند با اشتراک گذاری به دست بیاورند را به آنها تقدیم کنید. اگر محصول شما مشکلی را حل می کند، راه حل را به نحوی ارائه کنید که انقلابی به نظر برسد. به عنوان مثال، اگر محصول شما به یکی از وظایفی که مشتری هدف در اغلب اوقات باید انجام دهد سرعت می بخشد، از ویژگی تصویر در تصویر استفاده کنید تا تفاوت سرعت انجام کار با استفاده از محصول خود را به نمایش بگذارید. اینکه به فردی بگویید که در فرآیند جستجوی بهترین قیمت برای پرواز بعدی خود می تواند 30 ثانیه زمان کمتری صرف کند خوب است، اما اگر بتوانید فرآیند معمول را در کنار ابداع خود به نمایش بگذارید، به واقع کاری انجام داده اید که باعث می شود مخاطب شما 30 ثانیه از وقت خود را برای مشاهده ویدیوی شما صرف کند. این زمان اضافی به نظر آنها عذاب آور خواهد رسید و لذا اپلیکیشن شما را خریداری خواهند کرد.

چنانچه تصمیم گرفته اید از یک منفعت ملموس تر، مانند کد تخفیف یا دوره آزمایشی رایگان استفاده کنید، روند دریافت آن را برای تماشاگر ویدیوی خود آسان سازید. یک لینک قابل کلیک در ویدیوی خود قرار دهید. از آنها نخواهید که به یک وبسایت دیگر بروند (یا اصلا هر کار دیگری انجام بدهند). آنها آن کار را انجام نخواهند داد و شما آن فرصت را از دست خواهید داد. اگر می خواهید ویدیوهای شما مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کند، روند کار را تسهیل کنید.



4. یک داستان هدفمند روایت کنید

کلاس های ادبیات دوره دبیرستان را به خاطر بیاورید، جایی که قسمت های مختلف یک داستان را یاد گرفتید – بخش های مقدمه، تعارض، اوج و گره گشایی. چنانچه هر یک از این بخش های حیاتی را نادیده بگیرید، تنها مجموعه ای از جملات خواهید داشت که بدون هیچ دلیلی در هم آمیخته شده اند.

نه تنها باید داستان منسجمی را روایت کنید ( و این نیازمند برنامه ریزی قبلی، نوشتن و ویرایش است)، بلکه باید اطمینان حاصل کنید که این داستان هدفی را دنبال می کند. یک پایان خوب و رضایت بخش فوق العاده است، اما ایجاد تعلیق و حس هیجان بهتر است. آیا قصد دارید در ادامه داستان یک ویدیوی دیگر بسازید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، چرا تماشاگران باید برای مشاهده آن اشتیاق داشته باشند؟

چگونه این کار را انجام دهیم؟

تصور می کردید کل کار تصویری خواهد بود؟ اینطور نیست، شما باید به نوشتن بپردازید. اگر برای داستان خود برنامه ریزی نداشته باشید، هدف شما را محقق نخواهد کرد. برای محتوای ویدیویی برنامه ریزی کنید و به فراتر از ویدیوی شماره یک خود فکر کنید.

برای اینکه بتوانید پا را از یک ویدیوی توضیحی فراتر بگذارید، از خود بپرسید که آیا محصول شما برای تولید مجموعه ای از ویدیوهای آموزشی مناسب است؟ آیا می توانید به مردم کمک کنید که با محصول شما چیزی خلق کنند؟ آن "چیز" را به چند بخش تقسیم کنید و مجموعه ای از ویدیوهای کوتاه بسازید. حتی می توانید کل مجموعه را یکباره ضبط کنید و با استفاده از یک نرم افزار ویرایشگر، فیلم را به بخش های منطقی تقسیم کنید. تشنه نگه داشتن مخاطبان (البته تا زمانی که محتوا فوق العاده باشد)، راهی ممتاز برای ماندن در ذهن آنهاست.

اگر استعداد داستان سرایی دارید، می توانید با استفاده مجدد از کلیپ های قبلی، یک مجموعه ویدیویی منسجم بسازید (و حجم کار خود را کاهش دهید). مزایای محصولی که قبلا مورد بررسی قرار داده بود را به مخاطب یادآوری کنید و بر اساس آنچه قبلا روایت کرده اید داستان را ادامه دهید. فقط اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای ویرایش شده تان را در جایی امن ذخیره می کنید – فضای ابری بهترین گزینه شما است – تا مجبور نشوید هر بار که ویدیوی تازه ای می سازید، تمام کار دشوار خود را تکرار کنید.

حتی اگر داستان شما در پایان یک ویدیو تمام نمی شود، به هر حال آن قسمت به پایان می رسد. اطمینان یابید که مخاطب خود را در پایان ویدیو رها نمی کنید و از او بخواهید کاری ملموس و عینی انجام دهد. حتی اگر این انتظار را برای مخاطب ایجاد کرده باشید که ویدیوی بعدی در راه است، باید در انتهای همه ویدیوها یک فراخوان به عمل وجود داشته باشد. شما هیچگاه نمی توانید بفهمید که مخاطبان ممکن است در چه زمانی ارتباط خود با محتوای شما را قطع کنند، لذا تا وقتی که توجه آنها به شما معطوف است، فرصت تبدیل به مشتری یا مشترک را برای آنها فراهم کنید.



5. ویدیو را در معرض نمایش بگذارید

شما یک قطعه ویدیویی تولید کرده اید که شخصیت شما را به نمایش می گذارد، کاری که انجام می دهید را توضیح می دهد، به وضوح سودی ارائه می کند و داستان فوق العاده ای را روایت می کند. حالا چه کاری باید انجام داد؟
پاسخ به این سوال بسیار ساده است: باید به ترویج آن بپردازید. دلیل انجام این مرحله از کار نیازی به توضیح ندارد، اما ما تمایل داریم به شما کمک کنیم تا این مرحله را به درستی انجام دهید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

بهترین راه برای اطمینان از اینکه مردم ویدیوی شما را تماشا خواهند کرد این است که عنوان فوق العاده ای برای آن در نظر بگیرید. بر خلاف پند حکیمانه ای که می گوید نباید از روی ظاهر به قضاوت پرداخت، تقریبا همه مردم کار شما را از روی ظاهر آن قضاوت خواهند کرد. یوتیوب پس از گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است. همانطور که برای عناوین صفحات ورودی سایت خود تحقیق انجام داده و توجه به خرج می دهید، همین روند را برای ویدیوهای خود نیز باید پیش بگیرید، در غیر اینصورت تعداد کلیک های زیادی نصیب شما نخواهد شد. همین وضعیت در مورد توضیحات و تگ های ویدیو نیز صادق است. سعی کنید در عنوان از هشتگ استفاده کنید تا اطمینان یابید که مخاطبان با استفاده از کلیدواژه های مناسب، شما را پیدا خواهند کرد.

اما در مورد کاور (cover) ویدیو، شما باید مقداری زمان برای انتخاب تصویر مناسب برای ویدیوی خود اختصاص دهید. این تصویر تمام چیزی است که یک بازدیدکننده قبل از تصمیم گیری برای پخش ویدیو مشاهده می کند، لذا یک تصویر فوق العاده جالب و جذاب انتخاب کنید.
ویدیوی خود را در چندین پلتفورم قرار دهید. بعضی از مردم از یوتیوب استفاده می کنند و برخی دیگر فقط ویدیوهای فیسبوک را مشاهده می کنند. خود را به یک پلتفورم محدود نکنید، در غیراینصورت تعداد انبوهی از مخاطبان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

این مورد به خودی خود واضح است، اما ذکر آن لازم است: ویدیویی که ظاهر مناسبی ندارد را منتشر نکنید. شما امروزه برای تولید یک ویدیوی فوق العاده نیاز به یک گروه حرفه ای و بودجه ای سنگین ندارید. کار با ابزارهای ویرایشی که باید با آنها کار کنید را یاد بگیرید و از ویدیوی خود با کیفیت HD خروجی بگیرید. در این صورت هیچ دلیلی وجود نخواهد داشت که ویدیوی شما حرفه ای به نظر نرسد.

تمام شد! با استفاده از این پنج نکته می توانید به مانند یک تهیه کننده ویدیوی مجرب برای کسب وکار خود بازاریابی اینترنتی کنید. بروید کار خود و تبدیل مخاطب به مشتری را آغاز کنید!

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

قدرت گرفته از كيوننا
پروژه ها
«
  • PIC micro
  • ARM micro
  • FPGA
  • پروژهPLC-wincc
  • کامپیوتر نرم افزار
  • سخت افزار
  • روباتیک
  • میکروهای قدیمی
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • پروژه matlab
  • #C/C++
  • آردوینو
  • esp8266
  • AVR
»
این پروژه توسط یکی از دوستان ارسال شده و یک ساعت در سایز بزرگ با میکرو pic هستش که میتونه دما و ساعت رو نمایش بده و فایل پروتیوس شماتیک و pcb رو هم داره و نکته مثبت مدار pcb سون سگمنت هستش که با استفاده از led طراحی شده و شما میتونید از همین pcb در مدارات دیگه هم استفاده کنید و خیلی جاها به کار میاد.پروژه مشابه همین با AVR که قبلاً تو سایت قرار داده بودم رو هم میتونید نگاه کنید.سون سگمنت کاتد ...
این برد آموزشی arm رو از توی اینترنت گرفتم که تمام قطعاتش smd و pcb اون نیاز به متالیزه داشت از اونجائی که تو بیشتر شهر های ایران متالیزه نمیکنند تمام قطعاتشو تبدیل به DIP کردم و گذاشتم تو سایت چند تا via زیر میکرو هست که میتونید یک سیم افشان لخت کنید یک رشته از اونو از بالا کج کنید و با کمترین مقدار لحیم بالارو با پائین فیبر اتصال بدید من امتحان کردم جواب داد همان گونه که در تصویر میبینید ...
این برنامه با زبان vhdl نوشته شده و موج pwm را بر اساس عدد وارد شده تولید و به خروجی ارسال میکند.در این برنامه عدد 30 به معنای pwm کامل و 0 به معنای بدون موج خروجی میباشد.پروژه بر اساس ise طراحی شده است و برنامه ise را میتوانید از سایت دانلود نمایید.
این پروژه در مورد ژنراتور بادی می باشد به صورتی که ما در plc ان را شبیه سازی نموده و در حالت های زمان خطای شبکه مقدار توان اکتیو و راکتیو را اندازه گیری نموده و مقدار گشتاور را با توجه به شکل های زیر می توان تغییر داد تا سیستم در یک حالت پایداری در زمان خطای شبکه بتواند به کار خود ادامه دهد این پایان نامه کارشناسی ارشد بوده است و نمونه کار در سایت های دیگر ندارد.
زبان اَسمبلی (Assembly language) یک زبان نزدیک به سخت افزار است که در رابطه ی مستیم با دستورات سخت افزار قرار دارد و در واقع هر معماری با یک زبان اسمبلی خاص خودش شناخته میشود.زبان اسمبلی در هر سخت افزار تعداد دستور متفاوت و اپرندهای مختلفی دارد و دیگر زبانهای سطح بالا بر اساس همین زبان طراحی و نوشته میشوند.
این تقسیم کننده دو عدد 16 بیتی را از ورودی گرفته و حاصل تقسیم را بر اساس خارج قسمت و باقیمانده تقسیم در خروجی نمایش میدهد.الگوریتم تقیسم بر اساس شیفت و تفریق میاشد و هنگامی که عدد خروجی کمترین مقدار را دارد یعنی مقدار باقیمانده از مقدار مقسوم علیه کمتر شود یک کلاک به معنای پایان تقسیم در خروجی ایجاد میکند و علاوه بر آن مقدار باقی مانده و خارج قسمت را در خروجی نمایش میدهد. این پروژه با نرم افزار ...
در این پروژه یک بازوی مکانیکی طراحی و با استفاده از سروو موتور به کنترل آن میپردازیم.بازوی مکانیکی را با استفاده از اتوکد طراحی و با برش لیزر تمام قطعات آن را برش میدهیم و بعد با پیچ و مهره به هم اتصال میدهیم.در این پروژه از 4 عدد سروو موتور برای کنترل تمام بازوی مکانیکی استفاده شده است که به راحتی میتوان قطعات مختلف را با آن جابجا نمود.
میکرو کنترلر AT89C52 از شرکت Atmel یک میکزو کنترلر 8 بیتی از خانواده ی 8051 است که با ساختار CMOS طراحی شده و میتواند تا 24 مگا هرتز سرعت داشته باشد.از جمله امکانات این میکرو میتوان به 32 ورودی و خروجی بودن آن و همچنین 3 عدد تایمر کانتر 8 بیتی و 8 عدد وقفه و همچنین رابط سریال در آن اشاره کرد.برای برنامه نویسی این میکرو میتوان از زبان c و کامپایلر محبوب keil بهره برد البته با bascom ...
الکترونیک دانش مطالعهٔ عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه‌رساناها، مقاومت‌ها، القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی، قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک را تشکیل می‌دهد.
پروژه ضبط و پخش کننده صدا دارای واسط گرافیکی و امکانات پیشرفته با نرم افزار متلب را آماده کردیم.(این پروژه کامل و صد درصد تست شده است)   امکانات و قابلیتهای این پروژه: قابلیت کار با سیگنالهای صوتی تک کاناله، 8 و 16 بیتی قابلیت کار با سیگنالهای صوتی با هر فرکانس نمونه برداری در بازه 8 تا 32 کیلوهرتز امکان ضبط کردن، توقف هنگام ضبط و ادامه ضبط با واسط کاربری امکان تنظیم دقت چندیسازی و ...
در فایل زیر برای تمرین به چند سوال برنامه نویسی به زبان C به شرح زیر پاسخ داده ایم:1-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را صعودی مرتب نماید.2-برنامه ای بنویسید که دو عدد را بدون این که عملیات ضرب یا جمع استفاده نماید یک بار ضرب و یک بار تقسیم نمیاد.3-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را جمع و میانگین بگیرد.4-برنامه ای بنویسید که عددی 60 ...
سنسور DS18B20 به دلیل استفاده از یک سیم برای ارسال دیتا بسیار کاربردی و قابل استفاده در کاربردهای صنعتی است.درجه اطمینان این سنسور نسبت به سنسورهای تک سیمه دیگر بالاست لذا به کار بردن این سنسور در پروژه ای صنعتی توصیه میگردد.سنسور دماسنج DS18B20 از 9 تا 12 بیت محدوده کاری دارد و از نظر سنجش دما -55 درجه سانتی گراد و +125 درجه سانتی گراد می‌باشد. از ویژگی‌های بارز سنسور DS18B20 ارسال اطلاعات ...
ماژول ESP8266 یک ماژول قدرتمند و همه کاره در زمینه ی IOT است که در سالهای اخیر کاربردهای گسترده ای در اینترنت اشیا پیدا کرده و تنها نقطه ضعف این ماژول مصرف بالای ماژول در حدود 100 میلی آمپر و امکانات کم ماژول در حالت اسلیپ است که احتمالا در ورژنهای بعدی توسط سازنده مورد توجه قرار خواهد گرفت.در این پروژه سعی کرده ایم تا یک ماژول کاربردی شبیه به نود ام سیو NodeMCU  طراحی کنیم و با اتصال ...
این دستگاه یک ریموت کنترلر 4 کاناله است، به این معنی که قادر به کنترل ۴ وسیله برقی از راه دور با استفاده از فرستنده ها و گیرنده های رادیویی می باشد.در این پروژه از ماژولهای گیرنده ی ask استفاده شده است که ماژولهایی برای دریافت و دیکد دیتاهای ارسال شده بر اساس مدولاسیون دامنه میباشند.مدولاتور های دامنه هم ازران هستند و هم کم مصرف ولی عیب اصلی آنها نویز شدید روی موج ارسالی است که عملا در فرکانسهای ...
آموزش
«
  • میکروها
  • کامپیوتر سخت افزار
  • کاربردی
  • مکاترونیک
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • برق صنعتی
  • طراحی وب
  • کامپیوتر نرم افزار
  • آموزشmatlab
  • VHDL,VERILOG
  • FPGA
  • #C/C++
  • نرم افزارهای برق
  • اندروید
  • اینترنت اشیاء (IOT)
»
MPLAB یک آی دی ای (IDE) منتشر شده از شرکت میکرو چیپ برای توسعه برنامه بر روی چیپ های PIC میباشد که هم اکنون آخرین ورژن آن با نام MPLAB X منتشر شده است. اگر خود برنامه ی MPLAB X IDE رو نصب کنید فقط می توانید به زبان اسمبلی در این برنامه کد نویسی کنید برای اینکه بتونید به زبان C کد بنویسید باید MPLAB XC8 Compiler رو هم روی سیستم نصب داشته باشید. برای نصب MPLAB x شما باید جاوا را در سیستم نصب داشته ...
برای ثبت اختراع به کجا مراجعه کنیم؟ برای ثبت اختراع باید به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی واقع در تهران، خیابان میرداماد، تقاطع بزرگراه مدرس- میرداماد، مراجعه شود .
این پروژه ی تحت عنوان (( ربات مسیر یاب هفت سنسور )) که در سه فصل تهیه شده است ، فصل اول مستندات این پروژه به بررسی تعاریف خاصی که در زمینه رباتیک وجود دارد و همچنین موضوعات مرتبط با آن مانند تاریخچه رباتیک ، انواع رباتها ، دسته بندی رباتها  پرداخته ایم. در فصل دوم کاربرد رباتها و همچنین اجزاء رباتها را مورد بررسی قرار داده ایم. در فصل سوم ، ساختن ربات مسیر یاب ، شرح عملکرد ربات ، توضیحات ...
پس از سال ۲۰۰۰ که با فراگیر شدن اینترنت جهانی و مفهوم دهکده جهانی واژه اینترنت چیزها نیز مطرح شد که هدفش ایجاد یک سیستم یک پارچه با قابلیت کنترل از طریق شبکه بود.اما چالشهای اصلی این ایده شامل امنیت‌ و پیچیدگی سطوح اجرای و بستر نامناسب (اینترنت بستر قابل اطمینانی از نظر اتصال پایدار نیست) و همچنین نبود یک سخت افزار قدرتمند و ارزان با ارتباطی دو طرفه و پایدار با مصرف انرژی پایین که از اهداف اصلی ...
ریموت کنترل ها که به منظور کنترل از راه دور تجهیزات الکترونیکی استفاده می شوند، در بازار به صورت بصورت فیکس کد و لرن کد می باشند که در هر دو نوع این ریموت ها یک دیتای چهاربیتی به طریق کد دهی ارسال می شود. در اینجا به بررسی ویژگی ها و تفاوت های فیکس کد و لرن کد و اینکه کدام بهتر می باشد، می پردازیم.
فایرفاکس مرورگری کدباز، رایگان و انعطاف پذیر برای تمام کاربرانی است که می خواهند ضمن داشتن امنیت در اینترنت، از وب گردی لذت ببرند. معمولاً فایرفاکس انتخاب اول کاربران حرفه ای و البته برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است.
پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد . این زبان برنامه نویسی (در ایران پیتون هم تلفظ می شود) با داشتن کتابخانه های گسترده (library)روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد ...
شاید در نگاه اول یادگیری و کار با شبکه های عصبی رو سخت و زمان بر بدونید. البته منابع و پروژه های اندکی،به زبان فارسی در این رابطه وجود دارد و این خود یادگیری رو یه مقدار دشوار میکنه. در این فیلم آموزشی میخوام در قالب مثالی شما رو با جعبه ابزار شبکه عصبی و کار با شبکه عصبی در نرم افزار متلب آشنا کنم. قطعا اگر با چند مثال آشنا شوید و مراحل کار رو یاد بگیرید درمدت کوتاهی میتونید با شبکه ...
این خودآموز به زبان فارسی نگاشته شده و برای آشنایی مقدماتی با نحو زبان Verilog و توانایی‌های آن مفید است، مخاطب این خودآموز آن دسته از علاقه‌مندانی می‌باشند كه با زبان Verilog‌ آشنایی ندارند.زبان‌های توصیف سخت‌افزار یكی از مهمترین ابزار‌های مدرن طراحی سخت‌افزار‌ها می‌باشد كه كاربرد آنها در صنعت رو به افزایش ‌است به طوری كه امروزه عضو جدا نشدنی فرایند طراحی تا پیاده سازی سخت‌افزار‌های مدرن به شمار ...
نرم افزار ISE Design Suite محصولی از کمپانی Xilinx است که برای بهینه سازی نیرو و هزینه، از طریق بهره وری طراحی بیشتر، تولید شده است است. در واقع ابزارهای طراحی ISE با ارائه ی تکنولوژی هوشمند clock-gating، برای اولین بار، مصرف نیرو را تا سی درصد کاهش داده اند. همچنین این مجموعه نرم افزاری جدید پیشرفت هایی را در رزرو طراحی timing-driven، پشتیبانی برای طراحی plug-and-play و یک جریان طراحی بصری با ...
همان طور که می دانید توسط سوکت ها ما می توانیم میان برنامه ها و نرم افزارهای خود از راه دور ارتباط برقرار کنیم که البته این کار بین کامپیوترهای client و server انجام می شود.کلاینت در حقیقت، خدمات کامپیوتر بزرگتر را درخواست می کند. فرضا این خدمات می تواند شامل جست و جوی اطلاعات و ارسال انها به کلاینت باشد مانند هنگامی که یک پایگاه داده در وب مورد پرس و جو قرار می گیرد. نمونه های دیگری از این ...
سیستمهای کنترلی دستگاههای قدیمی علاوه بر استهلاک بالا و خرابیهای مکرر، راندمان کاری دستگاه را کاهش و زمان توقف و بلا استفاده بودن دستگاه را افزایش میدهند. با تبدیل این سیستمهای قدیمی به کنترلرهای مدرن و جدید علاوه بر اینکه زمان خواب دستگاه و خرابی های مکرر کاهش می یابد، باعث عیب یابی بسیار آسان، هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر و افزایش راندمان تولید میشود. از دیگر مزایای این سیستمها ثبت زمان کارکرد ...
رنگ های مختلفی که در طراحی لایه ها استفاده می شود  را می توان از ترکیب RGB یا همان Red Green Blue ایجاد کرد.برای هر رنگ 255 قطره داریم و قصد داریم رنگها را در شکل hex نمایش دهیم. همونطور که میدونید اعداد در مبنای هگزادسیمال به صورت زیر نمایش داده می شوند : 
هر روزه وسایل جدیدی، به اینترنت متصل می‌شوند. ساعت‌های هوشمند نمونه‌ای از این وسایل محسوب می‌شوند. خودروها، سیستم روشنایی خانه‌ها، یخچال‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، همگی وسایلی هستند که به عنوان یک واحد مستقل به اینترنت افزوده می‌شوند. امروزه کامپیوترها، دیگر الزاماً به آن شکل سنتی که ما می‌شناسیم (صفحه کلید و کیس و مانیتور)‌ نیستند. بلکه در قالب قطعات کوچک، میکروکنترلرها، تراشه‌های ...
مقالات
«
  • کامپیوتر
  • برق-الکترونیک
  • طرح توجیهی
  • گزارش کار آموزی
  • برق قدرت
»
سیستم محاسباتی گرید از گروهی از برنامه ها و منابع که در سراسر ماشینهای گرید گسترده شده اند تشکیل میشود. گرید دارای محیطی پویا و منابع توزیعشده غیرمتمرکز است. یکی از مهمترین موضوعات درزمینهی اجرای کارها در محیط توزیع شده مسئله زمانبندی کارها میباشد، هدف از زمانبندی، واگذاری بهینه و مناسب کارها به وظایف است. زمانبندی جز مسائل NP-Complete میباشد و الگوریتمهای قطعی برای حل اینگونه مسائل مناسب نیستند ...
امــروزه بحران مصرف برق شايد مسئله اي مشكل سـاز براي آينده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جويي در مصـرف برق شايد بتوان نيمي از اين مشكل را حل نمود ، اما با كمي تدبير مي توان كمك بزرگي به آينده و اقتصاد نمود . ساخت دستگاه آنالايزر (VCA005) تنها گامي در بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد ، اين دستگاه با آناليز كامل از مصـرف انرژي نموداري بصورت ماكزيمم و مينيمم مصرف در اختيار كاربر قرار مي دهـد ، ...
در این گزارش کارآموزی به مراحل مختلف انجام شده روی شیر خام برای تولید انواع فرآوردهای آن پرداخته شده،همچنین انواع دستگاهای مختلف کارخانه شیر و قسمتهای مختلف این دستگاها(میزان تولید، ظرفیت و...) ذکر شده است. در یک کارخانه شیر انواع و اقسام سنسور ها برای کنترل مراحل مختلف تولید به کار برده میشود. در بخش بعدی این گزارش مهمترین سنسور های به کار رفته در چرخه تولید کارخانه شیر و عملکرد آنها را شرح داده ...
پایان نامه ی پیش رو که در 242 صفحه جمع آوری شده است کاملترین پایان نامه موجود در زمینه ی بررسی تلفات در بخش توزیع و روش های کاهش آن میباشد. شبكه قدرت شامل سه بخش توليد ،انتقال و توزيع نيرو است . انرژي الكتريكي پس از توليد در نيروگاهها و عبور از شبكه هاي انتقال و توزيع به مصرف كنندگان مي رسد در اين مسير مقداري از انرژي بدلايل مختلف تلف مي شود قدمت بحث تلفات در بخش توزیع به اندازه قدمت صنعت برق مي ...