// آموزش برنامه نویسی جاوا – قسمت پنجم – متغیرها در ج - برق،رباتیک،کامپیوتر - الکترونیکا

الکترونیکا پروژه های الکترونیک و مکانیک

سایت در حال به روز رسانی به نسخه ی جدید میباشد در صورت بروز مشکل با شماره ی 09213203841 تماس بگیرید

آموزش برنامه نویسی جاوا – قسمت پنجم – متغیرها در ج

اطلاعات بیشتر
7 سال 9 ماه قبل #374 توسط developzoom



در این قسمت از آموزش جاوا در سایت آموزش برنامه نویسی می خواهیم بحث کاملی در مورد متغیرها در جاوا داشته باشیم. با ما همرا باشید.
متغیرها دستکاری و اداره کردن برنامه را امکان پذیر میکند. هر متغیر در جاوا یک نوع خاص دارد ، که اندازه و نوع حافظه ای که به متغیر اختصاص یافته را تعیی ن می کند. طیف وسیعی از مقادیر می توانند در حافظه ذخیره شوند و مجموعه ای از عملیات نیز می تواند برای این متغیرها استفاده شوند.
شما باید تمام متغیرها را قبل از استفاده تعریف کنید که به تعریف متغییراعلان متغییرنیز گفته می شود. فرم اولیه تعریف متغییر در زیر آمده است:


data type variable [ = value][, variable [= value] ...] ;



در اینجا data typeیکی از انواع داده در جاوا است و variable نام متغیر است. برای تعریف بیش از یک متغیر از یک نوع مشخص شده، شما می توانید اسم متغییرها را پشت سر هم نوشته و با کاما جدا کنید. در زیر چند مثال از تعریف ومقداردهی اولیه درست متغییرها در جاوا آمده است:



1
2
3
4
5
int a, b, c; // Declares three ints, a, b, and c.
int a = 10, b = 10; // Example of initialization
byte B = 22; // initializes a byte type variable B.
double pi = 3.14159; // declares and assigns a value of PI.
char a = 'a'; // the char variable a iis initialized with value 'a'




در این قسمت انواع مختلف متغیر های موجود در زبان جاوا را توضیح دهد. سه نوع از متغیرها در جاوا وجود دارد:


متغیر های محلی (Local variables)


متغیرهای نمونه (Instance variables)


کلاس / متغیرهای استاتیک (Class/static variables)


متغیرهای محلی :


متغیرهای محلی در متدها، سازنده ها، و یا در بلوک ها تعریف می شوند.

متغیر های محلی در زمان ورود به متدها، سازنده ها، و یا در بلوک ها ایجاد می شوند و هنگامی که از متدها، سازنده ها، و یا در بلوک ها خارج شویم از بین می روند و نابود می شوند.

اصلاح دسترسی (Access modifiers) نمی توانند برای متغیرهای محلی استفاده شوند.

متغیرهای محلی تنها در متدها، سازنده ها، و یا در بلوک هایی که تعریف شده اند قابل مشاهده هستند.

متغیر های محلی در سطح پشته داخلی اجرا می شوند.

هیچ مقدار پیش فرض برای متغیرهای محلی وجود ندارد بنابراین متغیرهای محلی باید تعریف شوند و باید قبل از اولین استفاده یک مقدار اولیه به آنها اختصاص داده شود.



برای مثال:


در اینجا، ageیک متغیر محلی است و در داخل متد pupAge()تعریف شده است و دامنه آن تنها به این متد محدود است.





1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public class Test{
public void pupAge(){
int age = 0;
age = age + 7;
System.out.println("Puppy age is : " + age);
}

public static void main(String args[]){
Test test = new Test();
test.pupAge();
}
}



این مثال نتیجه ی زیر را تولید خواهد کرد:


Puppy age is: 7


مثال:
مثال زیر هم از age استفاده شده است اما بدون مقدار دهی اولیه آن، بنابراین خطا در زمان کامپایل واجراخواهد داد.





1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public class Test{
public void pupAge(){
int age;
age = age + 7;
System.out.println("Puppy age is : " + age);
}

public static void main(String args[]){
Test test = new Test();
test.pupAge();
}
}



کد بالا در زمان کامپایل، خطای زیر تولید را تولید خواهد کرد:


Test.javavariable number might not have been initialized
age = age + 7;
^
۱ error


متغیرهای نمونه:


متغیرهای نمونه در داخل کلاس اما بیرون از متد، سازنده یا هر بلوکی کلاس تعریف می شوند.

هنگامی که یک فضا برای یک شی اختصاص داده می شود، برای هر مقدار متغیر نمونه یک اسلات ایجاد می شود.

متغیرهای نمونه زمانی ایجاد می شود که یک شی با استفاده از کلمه کلیدی ‘new’ایجاد می شود و زمانی که شی از بین می رود نابود می شود.

متغیرهای نمونه براینگهداری مقادیری استفاده می شوند که بیش از یک متد، سازنده و یا بلوک به آن نیاز دارد، و یا برای نگهداری بخش های اساسی وضعیت یک شی که باید در سراسر کلاس آماده باشد، استفاده می شوند.

متغیرهای نمونه را می توان در سطح کلاس قبل یا بعد از استفاده اعلان کرد.

اصلاح دسترسی را می توان برای متغیرهای نمونه استفاده کرد.

متغیرهای نمونه برای تمام متدها، سازنده ها و بلوک ها در کلاس قابل مشاهده است. به طور معمول، توصیه می شود این متغیرها خصوصی ‘ private ‘ (سطح دسترسی) ایجاد شوند. با این حال با استفاده از کنترلهای دسترسی می توان این متغییرها را برای زیر کلاس ها هم قابل مشاهده کرد.

متغیرهای نمونه مقادیر پیش فرض دارند. برای اعداد مقدار پیش فرض ۰ است، برای Booleans مقدار پیش فرض false است و برای نوع داده ارجاع مقدار پیش فرض null است. مقادیر این متغییرها را می توان در طول تعریف و یا در داخل سازنده اختصاص داد.

متغیرهای نمونه می توانند به طور مستقیم از طریق فراخوانی با نام متغیر در داخل کلاس قابل دسترسی باشند. با این حال در متدهای استاتیک و کلاس های مختلف (هنگامی که متغیرهای نمونه در دسترس قرارداده می شوند) باید با استفاده از نام کامل فراخوانی شوند.ObjectReference.VariableName

مثال:





1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
import java.io.*;

public class Employee{
// this instance variable is visible for any child class.
public String name;

// salary variable is visible in Employee class only.
private double salary;

// The name variable is assigned in the constructor.
public Employee (String empName){
name = empName;
}

// The salary variable is assigned a value.
public void setSalary(double empSal){
salary = empSal;
}

// This method prints the employee details.
public void printEmp(){
System.out.println("name : " + name );
System.out.println("salary :" + salary);
}

public static void main(String args[]){
Employee empOne = new Employee("Ransika");
empOne.setSalary(1000);
empOne.printEmp();
}
}

این مثال نتیجه ی زیر را تولید می کند:


name : Ransika
salary :1000.0


متغیرهای استاتیک / کلاس:


متغیرهای کلاس که به عنوان متغیرهای استاتیک نیز شناخته می شوند با کلمه کلیدی static در داخل کلاس ، اما خارج از متد، سازنده و یا بلوک تعریف میشوند.
تنها یک کپی از هر متغیر کلاس در هر کلاس وجود دارد ، بدون در نظر گرفتن تعداد شی هایی که از آن ایجاد می شوند.

متغیرهای استاتیک اغلب به عنوان ثابت (constant) استفاده می شوند. ثابتها متغیرهایی هستند که به صورت public/private ، final و static تعریف می شوند. متغیرهای ثابت هرگز مقدار اولیه خود را تغییر نمی دهند.

متغیرهای استاتیک در حافظه استاتیک ذخیره می شود. استفاده از متغیرهای استاتیک نادر است مگر اینکه final تعریف شوند و به صورت ثابت عمومی یا خصوصی استفاده شوند.

متغیرهای استاتیک زمانی که برنامه شروع می شود، ایجاد می شوند و زمانی که برنامه متوقف می شود نابود می شوند.

امکان مشاهده آنها شبیه متغیرهای نمونه است. با این حال، بسیاری از متغیرهای استاتیک به صورت عمومی (public) تعریف می شوند زیرا آنها باید برای کاربران کلاس در دسترس باشند.

مقادیر پیش فرض این متغییرها نیز هماننند متغیرهای نمونه است. برای اعداد، مقدار پیش فرض ۰ است. برای Booleans مقدار پیش فرض false است. برای نوع داده ارجاع مقدار پیش فرض null است. مقادیر این متغییرها را می توان در طول تعریف و یا در داخل سازنده اختصاص داد. علاوه بر این مقادیر متغییرها می توانند در بلوک های ویژه مقداردهی اولیه استاتیک اختصاص داده شوند.

متغیرهای استاتیک می توانند با فراخوانی با نام کلاس قابل دسترسی باشند. ClassName.VariableName

هنگام تعریف متغیر کلاس به صورت public static final، پس از آن نام متغیرها (ثابت). اگر متغیرهای استاتیک عمومی و نهایی نباشند نحوه نامگذاری آنها همانند متغیرهای نمونه و محلی است.
مثال:





1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
import java.io.*;

public class Employee{
// salary variable is a private static variable
private static double salary;

// DEPARTMENT is a constant
public static final String DEPARTMENT = "Development ";

public static void main(String args[]){
salary = 1000;
System.out.println(DEPARTMENT + "average salary:" + salary);
}


این مثال نتیجه ی زیر را تولید می کند:


Development average salary:1000


توجه:برای دسترسی به متغییر ثابت از خارج از کلاس ثابت باید به صورت زیر فراخوانی شود :


Employee.DEPARTMENT


منبع : آموزش برنامه نویسی

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: developzoom
قدرت گرفته از كيوننا
پروژه ها
«
  • PIC micro
  • ARM micro
  • FPGA
  • پروژهPLC-wincc
  • کامپیوتر نرم افزار
  • سخت افزار
  • روباتیک
  • میکروهای قدیمی
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • پروژه matlab
  • #C/C++
  • آردوینو
  • esp8266
  • AVR
»
این پروژه توسط یکی از دوستان ارسال شده و یک ساعت در سایز بزرگ با میکرو pic هستش که میتونه دما و ساعت رو نمایش بده و فایل پروتیوس شماتیک و pcb رو هم داره و نکته مثبت مدار pcb سون سگمنت هستش که با استفاده از led طراحی شده و شما میتونید از همین pcb در مدارات دیگه هم استفاده کنید و خیلی جاها به کار میاد.پروژه مشابه همین با AVR که قبلاً تو سایت قرار داده بودم رو هم میتونید نگاه کنید.سون سگمنت کاتد ...
این برد آموزشی arm رو از توی اینترنت گرفتم که تمام قطعاتش smd و pcb اون نیاز به متالیزه داشت از اونجائی که تو بیشتر شهر های ایران متالیزه نمیکنند تمام قطعاتشو تبدیل به DIP کردم و گذاشتم تو سایت چند تا via زیر میکرو هست که میتونید یک سیم افشان لخت کنید یک رشته از اونو از بالا کج کنید و با کمترین مقدار لحیم بالارو با پائین فیبر اتصال بدید من امتحان کردم جواب داد همان گونه که در تصویر میبینید ...
این برنامه با زبان vhdl نوشته شده و موج pwm را بر اساس عدد وارد شده تولید و به خروجی ارسال میکند.در این برنامه عدد 30 به معنای pwm کامل و 0 به معنای بدون موج خروجی میباشد.پروژه بر اساس ise طراحی شده است و برنامه ise را میتوانید از سایت دانلود نمایید.
این پروژه در مورد ژنراتور بادی می باشد به صورتی که ما در plc ان را شبیه سازی نموده و در حالت های زمان خطای شبکه مقدار توان اکتیو و راکتیو را اندازه گیری نموده و مقدار گشتاور را با توجه به شکل های زیر می توان تغییر داد تا سیستم در یک حالت پایداری در زمان خطای شبکه بتواند به کار خود ادامه دهد این پایان نامه کارشناسی ارشد بوده است و نمونه کار در سایت های دیگر ندارد.
زبان اَسمبلی (Assembly language) یک زبان نزدیک به سخت افزار است که در رابطه ی مستیم با دستورات سخت افزار قرار دارد و در واقع هر معماری با یک زبان اسمبلی خاص خودش شناخته میشود.زبان اسمبلی در هر سخت افزار تعداد دستور متفاوت و اپرندهای مختلفی دارد و دیگر زبانهای سطح بالا بر اساس همین زبان طراحی و نوشته میشوند.
این تقسیم کننده دو عدد 16 بیتی را از ورودی گرفته و حاصل تقسیم را بر اساس خارج قسمت و باقیمانده تقسیم در خروجی نمایش میدهد.الگوریتم تقیسم بر اساس شیفت و تفریق میاشد و هنگامی که عدد خروجی کمترین مقدار را دارد یعنی مقدار باقیمانده از مقدار مقسوم علیه کمتر شود یک کلاک به معنای پایان تقسیم در خروجی ایجاد میکند و علاوه بر آن مقدار باقی مانده و خارج قسمت را در خروجی نمایش میدهد. این پروژه با نرم افزار ...
در این پروژه یک بازوی مکانیکی طراحی و با استفاده از سروو موتور به کنترل آن میپردازیم.بازوی مکانیکی را با استفاده از اتوکد طراحی و با برش لیزر تمام قطعات آن را برش میدهیم و بعد با پیچ و مهره به هم اتصال میدهیم.در این پروژه از 4 عدد سروو موتور برای کنترل تمام بازوی مکانیکی استفاده شده است که به راحتی میتوان قطعات مختلف را با آن جابجا نمود.
میکرو کنترلر AT89C52 از شرکت Atmel یک میکزو کنترلر 8 بیتی از خانواده ی 8051 است که با ساختار CMOS طراحی شده و میتواند تا 24 مگا هرتز سرعت داشته باشد.از جمله امکانات این میکرو میتوان به 32 ورودی و خروجی بودن آن و همچنین 3 عدد تایمر کانتر 8 بیتی و 8 عدد وقفه و همچنین رابط سریال در آن اشاره کرد.برای برنامه نویسی این میکرو میتوان از زبان c و کامپایلر محبوب keil بهره برد البته با bascom ...
الکترونیک دانش مطالعهٔ عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه‌رساناها، مقاومت‌ها، القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی، قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک را تشکیل می‌دهد.
پروژه ضبط و پخش کننده صدا دارای واسط گرافیکی و امکانات پیشرفته با نرم افزار متلب را آماده کردیم.(این پروژه کامل و صد درصد تست شده است)   امکانات و قابلیتهای این پروژه: قابلیت کار با سیگنالهای صوتی تک کاناله، 8 و 16 بیتی قابلیت کار با سیگنالهای صوتی با هر فرکانس نمونه برداری در بازه 8 تا 32 کیلوهرتز امکان ضبط کردن، توقف هنگام ضبط و ادامه ضبط با واسط کاربری امکان تنظیم دقت چندیسازی و ...
در فایل زیر برای تمرین به چند سوال برنامه نویسی به زبان C به شرح زیر پاسخ داده ایم:1-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را صعودی مرتب نماید.2-برنامه ای بنویسید که دو عدد را بدون این که عملیات ضرب یا جمع استفاده نماید یک بار ضرب و یک بار تقسیم نمیاد.3-برنامه ای بنویسید که 20 عدد بزرگ 40 رقمی را از وردی گرفته و آنها را جمع و میانگین بگیرد.4-برنامه ای بنویسید که عددی 60 ...
سنسور DS18B20 به دلیل استفاده از یک سیم برای ارسال دیتا بسیار کاربردی و قابل استفاده در کاربردهای صنعتی است.درجه اطمینان این سنسور نسبت به سنسورهای تک سیمه دیگر بالاست لذا به کار بردن این سنسور در پروژه ای صنعتی توصیه میگردد.سنسور دماسنج DS18B20 از 9 تا 12 بیت محدوده کاری دارد و از نظر سنجش دما -55 درجه سانتی گراد و +125 درجه سانتی گراد می‌باشد. از ویژگی‌های بارز سنسور DS18B20 ارسال اطلاعات ...
ماژول ESP8266 یک ماژول قدرتمند و همه کاره در زمینه ی IOT است که در سالهای اخیر کاربردهای گسترده ای در اینترنت اشیا پیدا کرده و تنها نقطه ضعف این ماژول مصرف بالای ماژول در حدود 100 میلی آمپر و امکانات کم ماژول در حالت اسلیپ است که احتمالا در ورژنهای بعدی توسط سازنده مورد توجه قرار خواهد گرفت.در این پروژه سعی کرده ایم تا یک ماژول کاربردی شبیه به نود ام سیو NodeMCU  طراحی کنیم و با اتصال ...
این دستگاه یک ریموت کنترلر 4 کاناله است، به این معنی که قادر به کنترل ۴ وسیله برقی از راه دور با استفاده از فرستنده ها و گیرنده های رادیویی می باشد.در این پروژه از ماژولهای گیرنده ی ask استفاده شده است که ماژولهایی برای دریافت و دیکد دیتاهای ارسال شده بر اساس مدولاسیون دامنه میباشند.مدولاتور های دامنه هم ازران هستند و هم کم مصرف ولی عیب اصلی آنها نویز شدید روی موج ارسالی است که عملا در فرکانسهای ...
آموزش
«
  • میکروها
  • کامپیوتر سخت افزار
  • کاربردی
  • مکاترونیک
  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • برق صنعتی
  • طراحی وب
  • کامپیوتر نرم افزار
  • آموزشmatlab
  • VHDL,VERILOG
  • FPGA
  • #C/C++
  • نرم افزارهای برق
  • اندروید
  • اینترنت اشیاء (IOT)
»
MPLAB یک آی دی ای (IDE) منتشر شده از شرکت میکرو چیپ برای توسعه برنامه بر روی چیپ های PIC میباشد که هم اکنون آخرین ورژن آن با نام MPLAB X منتشر شده است. اگر خود برنامه ی MPLAB X IDE رو نصب کنید فقط می توانید به زبان اسمبلی در این برنامه کد نویسی کنید برای اینکه بتونید به زبان C کد بنویسید باید MPLAB XC8 Compiler رو هم روی سیستم نصب داشته باشید. برای نصب MPLAB x شما باید جاوا را در سیستم نصب داشته ...
برای ثبت اختراع به کجا مراجعه کنیم؟ برای ثبت اختراع باید به اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی واقع در تهران، خیابان میرداماد، تقاطع بزرگراه مدرس- میرداماد، مراجعه شود .
این پروژه ی تحت عنوان (( ربات مسیر یاب هفت سنسور )) که در سه فصل تهیه شده است ، فصل اول مستندات این پروژه به بررسی تعاریف خاصی که در زمینه رباتیک وجود دارد و همچنین موضوعات مرتبط با آن مانند تاریخچه رباتیک ، انواع رباتها ، دسته بندی رباتها  پرداخته ایم. در فصل دوم کاربرد رباتها و همچنین اجزاء رباتها را مورد بررسی قرار داده ایم. در فصل سوم ، ساختن ربات مسیر یاب ، شرح عملکرد ربات ، توضیحات ...
پس از سال ۲۰۰۰ که با فراگیر شدن اینترنت جهانی و مفهوم دهکده جهانی واژه اینترنت چیزها نیز مطرح شد که هدفش ایجاد یک سیستم یک پارچه با قابلیت کنترل از طریق شبکه بود.اما چالشهای اصلی این ایده شامل امنیت‌ و پیچیدگی سطوح اجرای و بستر نامناسب (اینترنت بستر قابل اطمینانی از نظر اتصال پایدار نیست) و همچنین نبود یک سخت افزار قدرتمند و ارزان با ارتباطی دو طرفه و پایدار با مصرف انرژی پایین که از اهداف اصلی ...
ریموت کنترل ها که به منظور کنترل از راه دور تجهیزات الکترونیکی استفاده می شوند، در بازار به صورت بصورت فیکس کد و لرن کد می باشند که در هر دو نوع این ریموت ها یک دیتای چهاربیتی به طریق کد دهی ارسال می شود. در اینجا به بررسی ویژگی ها و تفاوت های فیکس کد و لرن کد و اینکه کدام بهتر می باشد، می پردازیم.
فایرفاکس مرورگری کدباز، رایگان و انعطاف پذیر برای تمام کاربرانی است که می خواهند ضمن داشتن امنیت در اینترنت، از وب گردی لذت ببرند. معمولاً فایرفاکس انتخاب اول کاربران حرفه ای و البته برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است.
پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد . این زبان برنامه نویسی (در ایران پیتون هم تلفظ می شود) با داشتن کتابخانه های گسترده (library)روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد ...
شاید در نگاه اول یادگیری و کار با شبکه های عصبی رو سخت و زمان بر بدونید. البته منابع و پروژه های اندکی،به زبان فارسی در این رابطه وجود دارد و این خود یادگیری رو یه مقدار دشوار میکنه. در این فیلم آموزشی میخوام در قالب مثالی شما رو با جعبه ابزار شبکه عصبی و کار با شبکه عصبی در نرم افزار متلب آشنا کنم. قطعا اگر با چند مثال آشنا شوید و مراحل کار رو یاد بگیرید درمدت کوتاهی میتونید با شبکه ...
این خودآموز به زبان فارسی نگاشته شده و برای آشنایی مقدماتی با نحو زبان Verilog و توانایی‌های آن مفید است، مخاطب این خودآموز آن دسته از علاقه‌مندانی می‌باشند كه با زبان Verilog‌ آشنایی ندارند.زبان‌های توصیف سخت‌افزار یكی از مهمترین ابزار‌های مدرن طراحی سخت‌افزار‌ها می‌باشد كه كاربرد آنها در صنعت رو به افزایش ‌است به طوری كه امروزه عضو جدا نشدنی فرایند طراحی تا پیاده سازی سخت‌افزار‌های مدرن به شمار ...
نرم افزار ISE Design Suite محصولی از کمپانی Xilinx است که برای بهینه سازی نیرو و هزینه، از طریق بهره وری طراحی بیشتر، تولید شده است است. در واقع ابزارهای طراحی ISE با ارائه ی تکنولوژی هوشمند clock-gating، برای اولین بار، مصرف نیرو را تا سی درصد کاهش داده اند. همچنین این مجموعه نرم افزاری جدید پیشرفت هایی را در رزرو طراحی timing-driven، پشتیبانی برای طراحی plug-and-play و یک جریان طراحی بصری با ...
همان طور که می دانید توسط سوکت ها ما می توانیم میان برنامه ها و نرم افزارهای خود از راه دور ارتباط برقرار کنیم که البته این کار بین کامپیوترهای client و server انجام می شود.کلاینت در حقیقت، خدمات کامپیوتر بزرگتر را درخواست می کند. فرضا این خدمات می تواند شامل جست و جوی اطلاعات و ارسال انها به کلاینت باشد مانند هنگامی که یک پایگاه داده در وب مورد پرس و جو قرار می گیرد. نمونه های دیگری از این ...
سیستمهای کنترلی دستگاههای قدیمی علاوه بر استهلاک بالا و خرابیهای مکرر، راندمان کاری دستگاه را کاهش و زمان توقف و بلا استفاده بودن دستگاه را افزایش میدهند. با تبدیل این سیستمهای قدیمی به کنترلرهای مدرن و جدید علاوه بر اینکه زمان خواب دستگاه و خرابی های مکرر کاهش می یابد، باعث عیب یابی بسیار آسان، هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر و افزایش راندمان تولید میشود. از دیگر مزایای این سیستمها ثبت زمان کارکرد ...
رنگ های مختلفی که در طراحی لایه ها استفاده می شود  را می توان از ترکیب RGB یا همان Red Green Blue ایجاد کرد.برای هر رنگ 255 قطره داریم و قصد داریم رنگها را در شکل hex نمایش دهیم. همونطور که میدونید اعداد در مبنای هگزادسیمال به صورت زیر نمایش داده می شوند : 
هر روزه وسایل جدیدی، به اینترنت متصل می‌شوند. ساعت‌های هوشمند نمونه‌ای از این وسایل محسوب می‌شوند. خودروها، سیستم روشنایی خانه‌ها، یخچال‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، همگی وسایلی هستند که به عنوان یک واحد مستقل به اینترنت افزوده می‌شوند. امروزه کامپیوترها، دیگر الزاماً به آن شکل سنتی که ما می‌شناسیم (صفحه کلید و کیس و مانیتور)‌ نیستند. بلکه در قالب قطعات کوچک، میکروکنترلرها، تراشه‌های ...
مقالات
«
  • کامپیوتر
  • برق-الکترونیک
  • طرح توجیهی
  • گزارش کار آموزی
  • برق قدرت
»
سیستم محاسباتی گرید از گروهی از برنامه ها و منابع که در سراسر ماشینهای گرید گسترده شده اند تشکیل میشود. گرید دارای محیطی پویا و منابع توزیعشده غیرمتمرکز است. یکی از مهمترین موضوعات درزمینهی اجرای کارها در محیط توزیع شده مسئله زمانبندی کارها میباشد، هدف از زمانبندی، واگذاری بهینه و مناسب کارها به وظایف است. زمانبندی جز مسائل NP-Complete میباشد و الگوریتمهای قطعی برای حل اینگونه مسائل مناسب نیستند ...
امــروزه بحران مصرف برق شايد مسئله اي مشكل سـاز براي آينده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جويي در مصـرف برق شايد بتوان نيمي از اين مشكل را حل نمود ، اما با كمي تدبير مي توان كمك بزرگي به آينده و اقتصاد نمود . ساخت دستگاه آنالايزر (VCA005) تنها گامي در بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد ، اين دستگاه با آناليز كامل از مصـرف انرژي نموداري بصورت ماكزيمم و مينيمم مصرف در اختيار كاربر قرار مي دهـد ، ...
در این گزارش کارآموزی به مراحل مختلف انجام شده روی شیر خام برای تولید انواع فرآوردهای آن پرداخته شده،همچنین انواع دستگاهای مختلف کارخانه شیر و قسمتهای مختلف این دستگاها(میزان تولید، ظرفیت و...) ذکر شده است. در یک کارخانه شیر انواع و اقسام سنسور ها برای کنترل مراحل مختلف تولید به کار برده میشود. در بخش بعدی این گزارش مهمترین سنسور های به کار رفته در چرخه تولید کارخانه شیر و عملکرد آنها را شرح داده ...
پایان نامه ی پیش رو که در 242 صفحه جمع آوری شده است کاملترین پایان نامه موجود در زمینه ی بررسی تلفات در بخش توزیع و روش های کاهش آن میباشد. شبكه قدرت شامل سه بخش توليد ،انتقال و توزيع نيرو است . انرژي الكتريكي پس از توليد در نيروگاهها و عبور از شبكه هاي انتقال و توزيع به مصرف كنندگان مي رسد در اين مسير مقداري از انرژي بدلايل مختلف تلف مي شود قدمت بحث تلفات در بخش توزیع به اندازه قدمت صنعت برق مي ...